Jak zostać copywriterem? Czy jest to praca dla każdego?

Rynek pracy zmienia się bardzo dynamicznie, dlatego zawody, które jeszcze kilka lat temu były zupełnie nieznane lub dopiero raczkowały, obecnie zyskują coraz większe uznanie, a zapotrzebowanie na świadczone usługi z roku na rok wzrasta. Najlepszym przykładem jest tu zawód copywritera, który zajmuje się tworzeniem unikalnych treści zgodnie z wytycznymi osoby zlecającej, która następnie publikowana jest na portalach internetowych, blogach, czy stronach firmowych. 
Ponad 20 000 copywriterów czeka na Twoje zlecenie.
Załóż konto

Wydawać by się mogło, banalna sprawa. Ile wysiłku potrzeba, by napisać tekst? Do tego jest to praca w domu, w godzinach które są dla nas wygodne, mamy też możliwość kontrolowania naszych zarobków. Po części jest to prawda, jednak praca copywritera wymaga ogromnej samodyscypliny, nierzadko umiejętności negocjacji, kreatywności, podstawowej wiedzy z zakresu reklamy i marketingu, bogatego słownictwa oraz łatwości bawienia się słowem. Musi on również być mocno zmotywowany i komunikatywny. Jeśli nadal uważasz, że chcesz spróbować swoich sił jako copywriter, na początek musisz odpowiedzieć sobie na kilka pytań:

  • czy będzie to główne źródło dochodu, czy praca dodatkowa?
  • czy masz warunki, by pracować w domu?
  • czy jesteś gotów na ciągłe doszkalanie się i naukę?

Spojrzenie z tej perspektywy pozwoli ustalić konkretny plan, który będzie szalenie pomocny, ponieważ jasno określi oczekiwania i pozwoli podjąć właściwe kroki, aby zacząć je realizować. Jeśli jesteś aktywny zawodowo, a pisanie tekstów na zlecenie ma być jedynie pracą dodatkową, dobrym rozwiązaniem jest samodzielne szukanie zleceń w Internecie. Obecnie zapotrzebowanie na pracę copywritera jest tak duże, że powstały specjalne platformy, które umożliwiają podjęcie tego typu pracy. Jest to nic innego jak miejsce, gdzie zleceniodawca zleca napisanie konkretnego tekstu, a Twoim zadaniem jest jego napisanie. Nie musisz w tym celu prowadzić własnej działalności, wystarczy że się zarejestrujesz i możesz zacząć zarabiać. Jest to o tyle korzystne, że sam ustalasz ile czasu chcesz na to poświęcić. Masz również wpływ na tematykę, rodzaj, czy długość tekstu. Takie rozwiązanie może również zaowocować prywatnymi zleceniami lub długoterminową współpracą, oczywiście pod warunkiem, że Twoje treści będą spełniały oczekiwania klientów, będą dobre jakościowo i unikalne. Może także przełożyć się na zdobywanie coraz większej ilości zamówień, co w przyszłości da szansę przekształcenia pracy dodatkowej na główne źródło dochodu. Należy jednak pamiętać, że ten rodzaj zajęcia wymaga ciągłego doszkalania się, podnoszenia kwalifikacji, umiejętności swobodnego poruszania się w tematach, które czasem są zupełnie odmienne od zainteresowań. Nie bez znaczenia jest również konieczność wielogodzinnej pracy przed komputerem. Jeżeli opisane wyżej kwestie nie stanowią dla Ciebie problemu i chciałbyś spróbować swoich sił jako copywriter, nie pozostaje nic innego, jak zrobić pierwszy krok. Być może okaże się, że jest to idealna praca dla Ciebie.

 Więcej porad dla copywriterów:

Wasze komentarze (0)
Redakcja GoodContent zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu obiektu.
Administratorem danych osobowych jest WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku-Białej, ul. Legionów 26/28, Państwa dane osobowe przetwarzane są w celu marketingowym WhitePress sp. z o.o. oraz podmiotów zainteresowanych marketingiem własnych towarów lub usług. Cel marketingowy partnerów handlowych WhitePress sp. z o.o. obejmuje m.in. informacje handlową o konferencjach i szkoleniach związanych z treściami publikowanymi w zakładce Baza Wiedzy.

Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych jest prawnie uzasadniony cel realizowany przez Administratora oraz jego partnerów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

Użytkownikom przysługują następujące prawa: prawo żądania dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych. Więcej informacji na temat przetwarzania Państwa danych osobowych, w tym przysługujących Państwu uprawnień, znajdziecie Państwo w naszej Polityce prywatności.
Czytaj całość
  • Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Polecane artykuły
Budowa opisu produktu od A do Z

W jednym z poprzednich artykułów na blogu doradzaliśmy, jak dobrze określić odbiorcę i stworzyć ciekawy opis produktu. W tym artykule analizujemy konstrukcję tego rodzaju treści oraz aspekty, które wpływają na optymalizację opisów pod kątem doświadczeń odbiorców oraz wyszukiwarek. Sprawdź, o czym warto pamiętać.