5 powodów, dla których warto przeprowadzić analizę contentową z SEM House

Content marketing z roku na rok nabiera coraz większego znaczenia. To właśnie treść przyciąga potencjalnego klienta na stronę marki, zachęca do zapoznania się z ofertą i skłania do ponownych odwiedzin. Wszystko to bezpośrednio przekłada się na wyniki sprzedażowe. Nie ma się więc co dziwić, że tak wiele firm stawia na wartościowy content na swojej witrynie, np. prowadząc blog. Jak sprawić, żeby content faktycznie przyciągał klientów? Przydatna okazuje się analiza contentowa. Przeczytaj artykuł i dowiedz się, co to jest i dlaczego warto ją przeprowadzić.
Ponad 20 000 copywriterów czeka na Twoje zlecenie.
Załóż konto

Co to jest analiza contentowa?

Analiza contentowa to ocena treści publikowanych na stronie internetowej. Pod jakim kątem analizowane są treści? Analizowana jest m.in. ich:

  • jakość - zarówno merytoryczna, językowa, jak i wizualna;
  • efektywność - czy są ciekawe i przyciągają odbiorców;
  • zgodność z celami marki – czy przyciągają docelową grupę odbiorców i czy są spójne z wizją firmy;
  • skuteczność pod względem SEO - czy treści „spodobają się” algorytmom wyszukiwarek i spowodują wzrost widoczności domeny.

Dlaczego warto przeprowadzić analizę contentową?

Wartościowy content przynosi marce szereg korzyści. Co ważne, stanowi efektywną strategię e-marketingową zarówno w perspektywie krótko, jak i długoterminowej. Oto 5 powodów, dla których warto przeprowadzić analizę treści w Twojej witrynie.

  • Sprawdzenie skuteczności contentu. Dowiesz się, które treści na Twojej stronie najbardziej przyciągają odbiorców i przekładają się na konwersję w postaci np. zakupu Twoich towarów.
  • Optymalizacja SEO. Dobre parametry techniczne witryny nie wystarczą, aby strona znalazła się na szczycie rankingu wyszukiwania w Google. Potrzeba jakościowych treści napisanych pod kątem SEO (z użyciem odpowiednich fraz kluczowych i sensownym linkowaniem). To właśnie one znacząco poprawią widoczność Twojej strony internetowej. Przeprowadzając analizę contentu, dostaniesz konkretne wytyczne, jak zoptymalizować już istniejące treści oraz jakimi zasadami się kierować, tworząc kolejne.
  • Budowanie pozycji eksperta. Profesjonalne treści nie tylko przyciągają uwagę klientów. Budują również zaufanie do marki i jej produktów. Analiza contentowa pomoże Ci tworzyć treści wpływające pozytywnie na wizerunek marki oraz uniknąć najczęstszych błędów.
  • Zrobienie dobrego content planu. Dzięki analizie contentowej dowiesz się, jakich treści brakuje na Twojej stronie, w jakich aspektach Twoja konkurencja ma przewagę oraz jaki content zaciekawiłby Twoich odbiorców.
  • Zrozumienie swoich klientów. Wyniki analizy contentowej pozwolą Ci lepiej zrozumieć swoich klientów: co budzi ich zainteresowanie, jakie formaty treści i tematy są dla nich najbardziej angażujące, co powoduje nimi przed podjęciem decyzji zakupowych.

Dlaczego warto zdecydować się na analizę contentową z SEM House?

Niezależnie od tego, czy prowadzisz sklep internetowy, oferujesz usługi czy tworzysz markę osobistą, przyglądanie się treściom na swojej witrynie ma niebagatelne znaczenie dla Twojego biznesu, nawet jeśli robisz to tylko we własnym zakresie. Jeszcze lepsze korzyści odniesiesz, jeśli taką analizę zlecisz ekspertom.

Dominik Fajferek, Head of SEO marki SEM House przedstawia, jakie elementy są ważne podczas analizy contentowej: „Profesjonalna i wszechstronna analiza sprawia, że SEM House przyjrzy się Twojemu contentowi pod każdym względem, punktując jego słabe i mocne strony. Co ważne, pomagamy również wdrażać zmiany, zrobić content plan oraz dostarczyć gotowe, najlepszej jakości treści”.


 

Wasze komentarze (0)
Redakcja GoodContent zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu obiektu.
Administratorem danych osobowych jest WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku-Białej, ul. Legionów 26/28, Państwa dane osobowe przetwarzane są w celu marketingowym WhitePress sp. z o.o. oraz podmiotów zainteresowanych marketingiem własnych towarów lub usług. Cel marketingowy partnerów handlowych WhitePress sp. z o.o. obejmuje m.in. informacje handlową o konferencjach i szkoleniach związanych z treściami publikowanymi w zakładce Baza Wiedzy.

Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych jest prawnie uzasadniony cel realizowany przez Administratora oraz jego partnerów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

Użytkownikom przysługują następujące prawa: prawo żądania dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych. Więcej informacji na temat przetwarzania Państwa danych osobowych, w tym przysługujących Państwu uprawnień, znajdziecie Państwo w naszej Polityce prywatności.
Czytaj całość
  • Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Polecane artykuły
GoodContent_AI_main
Tanie teksty napisane przez AI z nadzorem copywritera

GoodContent nie boi się AI, ale nie zapomina o copywriterach. Zależy nam szybkości realizacji zleceń, ale jednocześnie chcemy być pewni, że tekst jest wysoce merytoryczny i nie zawiera błędów. Dlatego postanowiliśmy stworzyć nową kategorię na naszej platformie, dzięki której Reklamodawcy będą mogli zamówić treści stworzone przez sztuczną inteligencję i jednocześnie nadzorowane przez copywriterów. Nowe rozwiązanie pozwoli zaoszczędzić zleconiadawcom nie tylko czas, ale również pieniądze.