Przewodnik po koncie copywritera w GoodContent

Jak korzystać z GoodContent? Poradnik dla copywriterów
Tekst próbny został zatwierdzony… i co dalej? Po zalogowaniu się do platformy nie wiadomo, od czego zacząć? Co powinno się zrobić na początku swoich działań w GoodContent? W artykule znajdziesz kilka pomocnych wskazówek, jak korzystać z platformy.
Ponad 20 000 copywriterów czeka na Twoje zlecenie.
Załóż konto

Dane do rozliczeń

Przede wszystkim należy pamiętać o uzupełnieniu informacji o sposobie rozliczania się w platformie. Bardzo ważne jest, aby na początku w Ustawieniach ustalić, jak będziesz się rozliczać ze swoich zarobionych pieniędzy.

System „z automatu” przypisuje konto do rozliczeń na podstawie działalności gospodarczej, jednak otwarcie działalności nie jest obligatoryjne, aby móc realizować zamówienia na platformie GoodContent. Wystarczy na pytanie o rozliczanie się na firmę odpowiedzieć negatywnie i otwiera się okno z danymi niezbędnymi do rozliczeń na umowę o dzieło.

GoodContent - rozliczenie na umowę o dzieło

Dodatkowo w zakładce ustawień copywriter ma możliwość uzupełnienia:

  • specjalizacji – można wybrać maksymalnie 3 pozycje z dostępnej listy;
  • swojego opisu – czyli informacji o wykształceniu, doświadczeniu, ulubionej tematyce itp.

GoodContent - specjalizacja i opis na koncie copywritera

Ekran główny

Na głównym pulpicie znajdują się informacje, jak zarezerwować tekst, oraz najważniejsze statystyki.

  • Procent odrzuconych treści – procentowy stosunek odrzuconych przez klienta treści do wszystkich tekstów zrealizowanych przez copywritera. Jeśli odrzuconych tekstów jest więcej niż 5%, copywriter traci prawo do rezerwacji droższych zleceń.
  • Rezerwacje i porzucenia – procentowy wskaźnik zarezerwowanych zamówień, które nie zostały wykonane (copywriter zrezygnował w trakcie lub skończył się czas na napisanie treści); współczynnik ten zmienia się codziennie w oparciu o dane z 30 dni wstecz. Aktualnie ta statystyka nie ma wpływu na widoczność zleceń.
  • Średnia ocen Twoich tekstów – dość ważny wskaźnik, który tak samo jak procent odrzuconych treści wpływa na widoczność droższych zleceń (blokada droższych zleceń następuje, gdy średnia ocen wynosi poniżej 4,75).

GoodContent - ekran główny

Rezerwacja zamówień

Na liście zamówień znajdują się aktualne zlecenia klientów. Copywriter może przejrzeć wytyczne do całego zamówienia po kliknięciu w tytuł. Następnie pod zamówieniem znajdują się tematy do rezerwacji. Klikając przycisk Rezerwuj, od razu rezerwujesz tekst, a w zakładce Aktualnie realizowany rozpoczyna się odliczanie czasu na przygotowanie treści.

Dodatkowo copywriter na liście zamówień ma możliwość:

  • zgłoszenia nieprawidłowości w zleceniu – przycisk pozwala na przekazanie redakcji GoodContent informacji o źle przygotowanym zleceniu (brak linków, nieotwierający się link, niekompletny brief);
  • ukrycia zlecenia – funkcja ta wyłącza widoczność wybranego zlecenia, jeśli na pewno nie chce się go realizować;
  • ukrycia zleceń klienta – służy wyłączeniu widoczności wszystkich zamówień wybranego klienta.

GoodContent - widok zlecenia

Na liście zamówień copywriter ma dostęp do zamówień publicznych oznaczonych otwartą kłódką (w kolumnie TYP), ale także do zamówień prywatnych z czarną zamkniętą kłódką. Zamówienia prywatne są widoczne dla jednego lub wielu copywrtierów (w zależności od wyboru klienta), a ich rezerwacja również –jak w przypadku zamówień prywatnych – wymaga kliknięcia przycisku Rezerwuj.

Podczas realizacji zamówienia należy pamiętać o czasie realizacji. Jeśli czas się skończył, a zamówienie nie zostało przesłane do klienta, tekst jest automatycznie usuwany z platformy – nie ma możliwości powrotu do treści. Copywriter otrzymuje wydłużony czas na realizację w przypadku długich artykułów czy opisów (powyżej 4000 zzs); za każde dodatkowe 1000 zzs dolicza się 30 minut na wykonanie zlecenia.

Archiwum tekstów

Zakładka ta zawiera wszystkie napisane treści: zarówno oczekujące na akceptację, jaki i odrzucone, nieunikalne czy odesłane do poprawy. Tutaj można sprawdzić oceny za teksty (klienci mają możliwość ocenienia pracy copywritera) oraz uwagi do odrzuconych tekstów.

Teksty odesłane do poprawy (copywriter otrzymuje o nich powiadomienie mailowe) automatycznie trafiają do zakładki aktualnie realizowanych, gdzie odliczany jest czas (24 godziny) na wykonanie niezbędnych modyfikacji. Jeśli copywriter tego nie zrobi, tekst wraca do klienta z informacją, że nie został poprawiony.

Teksty oznaczone statusem „nieunikalne” to treści, które nie przeszły pozytywnie weryfikacji przez zewnętrzny system antyplagiatowy. W statystykach są ujęte jako teksty odrzucone.

Finanse

Zakładka Finanse zawiera kwoty za wszystkie zatwierdzone teksty. Copywriter widzi kwotę netto oraz kwotę podatku, który opłaca za niego platforma za wykonane zlecenia. Gdy chce wypłacić środki (po osiągnięciu minimalnego progu 100 zł netto), w tej zakładce ma również dostęp do swoich rachunków lub – w przypadku działalności gospodarczej – do kwot netto, na jakie ma wystawić fakturę.

Copywriter prowadzący działalność gospodarczą musi zgłosić wypłatę środków i przesłać fakturę na adres administracji. Natomiast w przypadku umowy o dzieło zgłasza wypłatę i zatwierdza tylko rachunek.

Blokada konta

Konto copywritera może zostać zablokowane w dwóch przypadkach:

  • jeśli wskaźnik odrzuconych tekstów przekroczy 15% – środki zgromadzone na koncie nie przepadają, a po upływie czasu blokady (30 dni) copywriter może wrócić do realizacji zamówień.
  • niestosowania się do regulaminu.

Kontakt z klientem

Platforma daje możliwość kontaktu z klientem w razie potrzeby doprecyzowania zamówień, ustalenia poprawek, dosłania zdjęć lub innych materiałów niezbędnych do realizacji treści.

Kontakt odbywa się tylko przez komunikator (powiadomienia o wiadomości od klienta copywriter otrzymuje na adres mailowy, jednak odpowiedzieć musi w komunikatorze); cała historia ustaleń zapisywana jest właśnie w tej zakładce. Zgodnie z regulaminem zabrania się przekazywania kontaktów prywatnych (adresów e-mail, numerów telefonów). Każdorazowe nieuzasadnione przekazanie takich danych może skutkować blokadą konta.

 

Wasze komentarze (0)
Redakcja GoodContent zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu obiektu.
Administratorem danych osobowych jest WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku-Białej, ul. Legionów 26/28, Państwa dane osobowe przetwarzane są w celu marketingowym WhitePress sp. z o.o. oraz podmiotów zainteresowanych marketingiem własnych towarów lub usług. Cel marketingowy partnerów handlowych WhitePress sp. z o.o. obejmuje m.in. informacje handlową o konferencjach i szkoleniach związanych z treściami publikowanymi w zakładce Baza Wiedzy.

Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych jest prawnie uzasadniony cel realizowany przez Administratora oraz jego partnerów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

Użytkownikom przysługują następujące prawa: prawo żądania dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych. Więcej informacji na temat przetwarzania Państwa danych osobowych, w tym przysługujących Państwu uprawnień, znajdziecie Państwo w naszej Polityce prywatności.
Czytaj całość
  • Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Polecane artykuły
GoodContent_AI_main
Tanie teksty napisane przez AI z nadzorem copywritera

GoodContent nie boi się AI, ale nie zapomina o copywriterach. Zależy nam szybkości realizacji zleceń, ale jednocześnie chcemy być pewni, że tekst jest wysoce merytoryczny i nie zawiera błędów. Dlatego postanowiliśmy stworzyć nową kategorię na naszej platformie, dzięki której Reklamodawcy będą mogli zamówić treści stworzone przez sztuczną inteligencję i jednocześnie nadzorowane przez copywriterów. Nowe rozwiązanie pozwoli zaoszczędzić zleconiadawcom nie tylko czas, ale również pieniądze.