Przewodnik po koncie copywritera w GoodContent
Dane do rozliczeń
Przede wszystkim należy pamiętać o uzupełnieniu informacji o sposobie rozliczania się w platformie. Bardzo ważne jest, aby na początku w Ustawieniach ustalić, jak będziesz się rozliczać ze swoich zarobionych pieniędzy.
System „z automatu” przypisuje konto do rozliczeń na podstawie działalności gospodarczej, jednak otwarcie działalności nie jest obligatoryjne, aby móc realizować zamówienia na platformie GoodContent. Wystarczy na pytanie o rozliczanie się na firmę odpowiedzieć negatywnie i otwiera się okno z danymi niezbędnymi do rozliczeń na umowę o dzieło.
Dodatkowo w zakładce ustawień copywriter ma możliwość uzupełnienia:
- specjalizacji – można wybrać maksymalnie 3 pozycje z dostępnej listy;
- swojego opisu – czyli informacji o wykształceniu, doświadczeniu, ulubionej tematyce itp.
Ekran główny
Na głównym pulpicie znajdują się informacje, jak zarezerwować tekst, oraz najważniejsze statystyki.
- Procent odrzuconych treści – procentowy stosunek odrzuconych przez klienta treści do wszystkich tekstów zrealizowanych przez copywritera. Jeśli odrzuconych tekstów jest więcej niż 5%, copywriter traci prawo do rezerwacji droższych zleceń.
- Rezerwacje i porzucenia – procentowy wskaźnik zarezerwowanych zamówień, które nie zostały wykonane (copywriter zrezygnował w trakcie lub skończył się czas na napisanie treści); współczynnik ten zmienia się codziennie w oparciu o dane z 30 dni wstecz. Aktualnie ta statystyka nie ma wpływu na widoczność zleceń.
- Średnia ocen Twoich tekstów – dość ważny wskaźnik, który tak samo jak procent odrzuconych treści wpływa na widoczność droższych zleceń (blokada droższych zleceń następuje, gdy średnia ocen wynosi poniżej 4,75).
Rezerwacja zamówień
Na liście zamówień znajdują się aktualne zlecenia klientów. Copywriter może przejrzeć wytyczne do całego zamówienia po kliknięciu w tytuł. Następnie pod zamówieniem znajdują się tematy do rezerwacji. Klikając przycisk Rezerwuj, od razu rezerwujesz tekst, a w zakładce Aktualnie realizowany rozpoczyna się odliczanie czasu na przygotowanie treści.
Dodatkowo copywriter na liście zamówień ma możliwość:
- zgłoszenia nieprawidłowości w zleceniu – przycisk pozwala na przekazanie redakcji GoodContent informacji o źle przygotowanym zleceniu (brak linków, nieotwierający się link, niekompletny brief);
- ukrycia zlecenia – funkcja ta wyłącza widoczność wybranego zlecenia, jeśli na pewno nie chce się go realizować;
- ukrycia zleceń klienta – służy wyłączeniu widoczności wszystkich zamówień wybranego klienta.
Na liście zamówień copywriter ma dostęp do zamówień publicznych oznaczonych otwartą kłódką (w kolumnie TYP), ale także do zamówień prywatnych z czarną zamkniętą kłódką. Zamówienia prywatne są widoczne dla jednego lub wielu copywrtierów (w zależności od wyboru klienta), a ich rezerwacja również –jak w przypadku zamówień prywatnych – wymaga kliknięcia przycisku Rezerwuj.
Podczas realizacji zamówienia należy pamiętać o czasie realizacji. Jeśli czas się skończył, a zamówienie nie zostało przesłane do klienta, tekst jest automatycznie usuwany z platformy – nie ma możliwości powrotu do treści. Copywriter otrzymuje wydłużony czas na realizację w przypadku długich artykułów czy opisów (powyżej 4000 zzs); za każde dodatkowe 1000 zzs dolicza się 30 minut na wykonanie zlecenia.
Archiwum tekstów
Zakładka ta zawiera wszystkie napisane treści: zarówno oczekujące na akceptację, jaki i odrzucone, nieunikalne czy odesłane do poprawy. Tutaj można sprawdzić oceny za teksty (klienci mają możliwość ocenienia pracy copywritera) oraz uwagi do odrzuconych tekstów.
Teksty odesłane do poprawy (copywriter otrzymuje o nich powiadomienie mailowe) automatycznie trafiają do zakładki aktualnie realizowanych, gdzie odliczany jest czas (24 godziny) na wykonanie niezbędnych modyfikacji. Jeśli copywriter tego nie zrobi, tekst wraca do klienta z informacją, że nie został poprawiony.
Teksty oznaczone statusem „nieunikalne” to treści, które nie przeszły pozytywnie weryfikacji przez zewnętrzny system antyplagiatowy. W statystykach są ujęte jako teksty odrzucone.
Finanse
Zakładka Finanse zawiera kwoty za wszystkie zatwierdzone teksty. Copywriter widzi kwotę netto oraz kwotę podatku, który opłaca za niego platforma za wykonane zlecenia. Gdy chce wypłacić środki (po osiągnięciu minimalnego progu 100 zł netto), w tej zakładce ma również dostęp do swoich rachunków lub – w przypadku działalności gospodarczej – do kwot netto, na jakie ma wystawić fakturę.
Copywriter prowadzący działalność gospodarczą musi zgłosić wypłatę środków i przesłać fakturę na adres administracji. Natomiast w przypadku umowy o dzieło zgłasza wypłatę i zatwierdza tylko rachunek.
Blokada konta
Konto copywritera może zostać zablokowane w dwóch przypadkach:
- jeśli wskaźnik odrzuconych tekstów przekroczy 15% – środki zgromadzone na koncie nie przepadają, a po upływie czasu blokady (30 dni) copywriter może wrócić do realizacji zamówień.
- niestosowania się do regulaminu.
Kontakt z klientem
Platforma daje możliwość kontaktu z klientem w razie potrzeby doprecyzowania zamówień, ustalenia poprawek, dosłania zdjęć lub innych materiałów niezbędnych do realizacji treści.
Kontakt odbywa się tylko przez komunikator (powiadomienia o wiadomości od klienta copywriter otrzymuje na adres mailowy, jednak odpowiedzieć musi w komunikatorze); cała historia ustaleń zapisywana jest właśnie w tej zakładce. Zgodnie z regulaminem zabrania się przekazywania kontaktów prywatnych (adresów e-mail, numerów telefonów). Każdorazowe nieuzasadnione przekazanie takich danych może skutkować blokadą konta.