Blog firmowy – jak go prowadzić i dlaczego warto?

Nie od dziś wiadomo, że odpowiednie zaplecze treściowe to klucz do ruchu na stronie i poprawienia jej widoczności w sieci. Regularne publikowanie postów na blogu firmowym może przynosić marce wiele więcej korzyści, z których przedsiębiorcy często nie zdają sobie sprawy. Podpowiadamy, ile może zdziałać przemyślany blog i jak profesjonalnie go prowadzić.
Ponad 20 000 copywriterów czeka na Twoje zlecenie.
Załóż konto

Jeżeli prowadzisz firmę i jeszcze nie masz bloga, najwyższy czas poważnie się nad tym zastanowić. To świetna forma komunikacji z potencjalnymi i obecnymi klientami, sposób na budowanie wizerunku firmy, a także przestrzeń do dodatkowych działań marketingowych. I to nie wszystko – blog firmowy może się też bardzo pomóc przy pozycjonowaniu strony firmowej. Oczywiście, aby nie był tylko magazynem mdłych tekstów, ale rzeczywiście przynosił pożytek, trzeba wiedzieć, jak w pełni wykorzystać jego potencjał.

Inbound marketing

Czy to pojęcie jest Ci znane? Oznacza ono taką strategię marketingową, która nienachalnie przyciąga grupy odbiorców faktycznie zainteresowanych danym produktem lub usługą. W skrócie chodzi nie tyle o tradycyjne bombardowanie reklamą, ile o bardziej subtelne wyjście naprzeciw potrzebom potencjalnych klientów, m.in. poprzez dostarczanie wartościowych i ciekawych treści. To dlatego content na stronie firmowej jest tak ważny.

Firma ekspertem

Właściwie w każdej branży budowanie wizerunku firmy jako eksperta w swojej dziedzinie jest przydatną częścią strategii marketingowej. Dobrą podstawą w dążeniu do stworzenia takiego wizerunku jest właśnie prowadzenie bloga, na którym znajdują się praktyczne porady i skondensowana wiedza z danej tematyki. W połączeniu z umiejętnym dzieleniem się treściami na zewnątrz z czasem może to przynieść naprawdę niezwykłe efekty. Jak dostarczanie wartościowych informacji wpłynie na odbiorców? Po pierwsze, zwiększy wśród nich świadomość marki. Po drugie – wzbudzi ich zaufanie do firmy, a więc i jej produktów czy usług. Po trzecie, marka da się zapamiętać – gdy internauta po raz drugi i trzeci w poszukiwaniu odpowiedzi na swoje pytania trafi na bloga firmy, poczuje się coraz bardziej z nią „zaprzyjaźniony”. To wszystko naturalnie zwiększa prawdopodobieństwo stopniowej przemiany biernego odbiorcy treści w wiernego klienta. Jeszcze nie jesteś przekonany? Oto kilka faktów:

  • Firmy, które blogują 15 razy miesięcznie zdobywają 40 % więcej ruchu niż te, które tego nie robią
  • Zwiększenie liczby publikacji z 11-20 do 21-50 zwiększa średnio o 45% ruch na stronie
  • 97% unikalnych linków zdobywają firmy, które prowadzą blogi.

Dane pochodzą z artykułu: 10 powodów, dla których warto prowadzić blog firmowy

Komunikacja przede wszystkim

Nie zapominajmy, że prowadzenie bloga firmowego daje szereg korzyści marketingowych. Z jednej strony ułatwia stworzenie persony (modelowego przedstawiciela grupy docelowej), co przydaje się we wszystkich działaniach promocyjnych, a z drugiej jest sposobem wyrażania się marki, łatwego mniej lub bardziej bezpośredniego komunikowania różnych informacji klientom lub potencjalnym klientom. Jeśli umożliwimy odbiorcom komentowanie postów, możemy jeszcze bardziej zacieśnić relacje z nimi, oczywiście stosując konieczną moderację i umiejętnie reagując na opinie. Udostępnianie wpisów blogowych w social mediach urozmaici profile firmowe i pomoże budować zaangażowaną społeczność wokół marki. Razem z innymi formami komunikacji (newsletter, kanał YouTube, reklamy) blog jest bardzo skutecznym narzędziem do generowania leadów, a także pozyskiwania linków. Ciekawe treści i sprytnie prowadzony storytelling nie tylko zwiększają ruch na stronie, ale także mogą skutecznie zwrócić uwagę influencerów czy potencjalnych partnerów biznesowych.

Jak to napisać?

Artykuły blogowe powinny być pisane przede wszystkim na temat i wyczerpująco. W każdej branży znajdzie się sporo szczegółowych zagadnień do opisania, byle nie odbiegać wyobraźnią za daleko; pisanie na blogu firmowym o wszystkim to pisanie o niczym. Internautów rzadko też interesują aktualności z życia firmy „od kuchni”, zwłaszcza jeśli nie jest ona powszechnie znana – do takich komunikatów lepsze będą niektóre media społecznościowe. W planowaniu treści na blogu firmowym, aby przyczyniał się także do widoczności w sieci, potrzebna, a nawet niezbędna jest współpraca z działem lub specjalistą SEO, który wskaże, jakie tematy powinniśmy poruszać stosownie do branży i jakich słów kluczowych używać. Dobrze jest też przyjrzeć się rozwiązaniom konkurencyjnych marek – dzięki temu lepiej uchwycimy, na czym polega firmowe blogowanie i zainspirujemy się do stworzenia własnej, oryginalnej strategii. Im bardziej specjalistyczne rozwinięcie tematu, tym bardziej wartościowy jest tekst dla Google – a jednocześnie wyższa jakość merytoryczna dla odbiorcy. Do tego jednak potrzebny jest dobry copywriter lub dziennikarz. Nawet przy niewielkim budżecie da się prowadzić dobrego bloga firmowego, jednak zawsze pamiętajmy, że jakość treści jest ważna – strona to przecież internetowa wizytówka marki. Jeżeli wśród pracowników jest osoba, która ma do tego smykałkę i może doszkolić się w zakresie skutecznej komunikacji za pomocą bloga – idealnie. Jednak w większości firm łatwiejszym i tańszym rozwiązaniem okaże się opracowanie planu publikacji wraz z tematami, a następnie skorzystanie ze wsparcia profesjonalnego copywritera (na platformach typu GoodContent czy bardziej specjalistycznych, np. WhitePress).

Podsumowanie

Na konkurencyjnym rynku efektywna strategia marketingowa firmy składa się z wielu elementów, a blog niewątpliwie jest jednym z nich. Ta forma komunikacji może być wykorzystana na wielu płaszczyznach i mieć realny wpływ na sprzedaż produktów czy usług. Jeśli prowadzisz już bloga firmowego, warto zastanowić się, czy w pełni czerpiesz z jego możliwości i stale optymalizować treści, mając na uwadze przede wszystkim odbiorców.

 Więcej porad dla zleceniodawców treści:

Wasze komentarze (0)
Redakcja GoodContent zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu obiektu.
Administratorem danych osobowych jest WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku-Białej, ul. Legionów 26/28, Państwa dane osobowe przetwarzane są w celu marketingowym WhitePress sp. z o.o. oraz podmiotów zainteresowanych marketingiem własnych towarów lub usług. Cel marketingowy partnerów handlowych WhitePress sp. z o.o. obejmuje m.in. informacje handlową o konferencjach i szkoleniach związanych z treściami publikowanymi w zakładce Baza Wiedzy.

Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych jest prawnie uzasadniony cel realizowany przez Administratora oraz jego partnerów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

Użytkownikom przysługują następujące prawa: prawo żądania dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych. Więcej informacji na temat przetwarzania Państwa danych osobowych, w tym przysługujących Państwu uprawnień, znajdziecie Państwo w naszej Polityce prywatności.
Czytaj całość
  • Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Polecane artykuły
GoodContent_AI_main
Tanie teksty napisane przez AI z nadzorem copywritera

GoodContent nie boi się AI, ale nie zapomina o copywriterach. Zależy nam szybkości realizacji zleceń, ale jednocześnie chcemy być pewni, że tekst jest wysoce merytoryczny i nie zawiera błędów. Dlatego postanowiliśmy stworzyć nową kategorię na naszej platformie, dzięki której Reklamodawcy będą mogli zamówić treści stworzone przez sztuczną inteligencję i jednocześnie nadzorowane przez copywriterów. Nowe rozwiązanie pozwoli zaoszczędzić zleconiadawcom nie tylko czas, ale również pieniądze.