Jak zoptymalizować wpis na blogu? Kilka wskazówek, które pomogą Ci podbić pozycję tekstu w Google

Angażujące treści są ważne, ale nie zawsze wystarczą, żeby przyciągnąć nowych odbiorców na bloga. Jak pozycjonować wpis blogowy? Poznaj kilka trików, dzięki którym pozyskasz wartościowy ruch z wyszukiwarki.
Ponad 20 000 copywriterów czeka na Twoje zlecenie.
Załóż konto

Struktura wpisu - jak stworzyć artykuł na bloga?

Prowadzenie bloga firmowego ma z reguły inne cele niż hobbystyczne tworzenie treści i angażowanie czytelników. Blog służy zazwyczaj jako doskonałe narzędzie do „pompowania SEO”, a jednym z głównych zadań, które przed nim stoją jest pozyskanie nowych odbiorców z Google i ich konwersja na klientów sklepu. Skupienie na pozycjonowaniu tekstu nie oznacza jednak tworzenia treści stricte „pod wyszukiwarkę”. Ostatecznym odbiorcą jest zawsze człowiek, a dobry tekst powinien być nie tylko zrozumiały, ale także mieć odpowiednią strukturę, która ułatwia czytanie i skanowanie treści.  

O czym należy pamiętać, przygotowując wpis blogowy?

 

  • stosowanie śródtytułów i ich odpowiednie oznaczenie w kodzie jako H2, H3, H4, itd.
  • podział tekstu na akapity, które stanowią sensowną całość (idealny akapit nie powinien zawierać więcej niż ok. 100 słów)
  • tworzenie list punktowych lub numerowanych wewnątrz artykułu
  • pogrubienia ważnych fragmentów tekstu (wyboldowane powinny zostać nie tylko słowa klucze, ale także całe frazy kontekstowe)
  • linkowanie wewnętrzne (linkowanie między podstronami i innymi tekstami na blogu)

 

Nie za długo, nie za krótko, czyli jaką długość powinien mieć artykuł na bloga?

Nie istnieje jeden sprawdzony przepis na optymalną długość tekstu na blogu. Czytelnicy wolą czytać krótsze posty, w których szybką znajdą odpowiedź na poszukiwane pytanie. Wielu ekspertów podkreśla jednak, że Google lubi dużo treści, a im więcej znaków będzie zawierał artykuł, tym (z dużym prawdopodobieństwem) otrzyma lepszą pozycję na starcie. Jak pogodzić te skrajne pozycje? Rada jest prosta - tworzyć średniej długości teksty, które doceni zarówno użytkownik, jak i algorytm Google. Chociaż w tej kwestii wciąż pojawia się wiele nieścisłości, przyjmuje się, że dobrze zoptymalizowany tekst powinien mieć długość min. 3 tysiące zzs, a przy tym zawierać „dużo mięsa” - być konkretny i użyteczny dla internautów. Nie bez znaczenia pozostaje także sam tytuł artykułu. To od niego w dużej mierze zależy, czy użytkownik wejdzie w link i przeczyta wpis na blogu. Tytuł powinien być atrakcyjny, ale także rzeczowy - wprost wskazywać na to, czego dotyczy tekst. Jego długość zależy od rodzaju treści - proste wpisy dobrze opatrzyć krótkim i zwięzłym tytułem (ok. 5-6 słów), większe szaleństwo dopuszcza się natomiast w przypadku bardziej specjalistycznych tekstów. Jeśli chodzi o lead, szacuje się, że idealne wprowadzenie powinno zawierać ok. 20-30 słów angażującej treści.  

Jak zoptymalizować tekst na bloga? Moc altów

Optymalizacja tekstu to coś więcej niż poprawnie napisany i skonstruowany artykuł. Pozycjonowanie tekstu jest także dokręcaniem śrubki i pracą nad małymi, niepozornymi detalami. Konstruując wpis na bloga, nie można bowiem zapominać o optymalizacji zdjęć i grafik użytych do zobrazowania treści. Upewnij się, że każdy obrazek wewnątrz witryny ma uzupełniony atrybut ALT. To kwestia, o której zdarza się zapomnieć nawet największym contentowym wyjadaczom. To, co wpiszesz w parametrze ALT ma istotne znaczenie - jest sczytywane i indeksowane przez roboty Google. Opis powinien być związany z treścią tekstu, a także odnosić się do tego, co znajduje się na obrazku. Alty są świetnym miejscem na upchnięcie dodatkowych słów kluczowych, ale także pełnią inną funkcję. Informują osoby niewidome, co przedstawia grafika i pojawią się na stronie, gdy z jakiegoś powodu nie zostanie wyświetlone zdjęcie.

 

Znaczniki meta w trosce o skuteczne pozycjonowanie strony

Prawidłowe uzupełnienie meta tagów ma kluczowy wpływ na SEO. W przypadku wpisów na bloga najbardziej istotne wydają się znaczniki meta title i meta description. Od tego, co tam wpiszesz, zależy wygląd posta w wynikach wyszukiwania. Ich zawartość ma znaczenie nie tylko na pozycję strony w Google, ale także odpowiada za tzw. „pierwsze wrażenie” - może przesądzić, czy ktoś się zainteresuje i przejdzie na witrynę firmy. Tytuł (meta title) i opis (meta description) wpisu blogowego powinny zawierać słowa kluczowe i być atrakcyjne dla czytelników. Ich zalecana długość to odpowiednio 50-70 zzs i 120-170 zzs. Konstruując tagi, warto skorzystać z dedykowanego narzędzia, np. darmowej wtyczki Yoast Seo dla Wordpress. Tworzenie contentu na bloga firmowego powinno być wartościowe dla czytelników i funkcjonalne dla spółki - przyciągnąć i zainteresować nowych klientów. Ten cel osiągniesz nie tylko regularnie publikując dobre treści, ale także dbając o ich odpowiednią strukturę i optymalizację wszystkich elementów.  

 Więcej porad dla zleceniodawców treści:

Wasze komentarze (0)
Redakcja GoodContent zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu obiektu.
Administratorem danych osobowych jest WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku-Białej, ul. Legionów 26/28, Państwa dane osobowe przetwarzane są w celu marketingowym WhitePress sp. z o.o. oraz podmiotów zainteresowanych marketingiem własnych towarów lub usług. Cel marketingowy partnerów handlowych WhitePress sp. z o.o. obejmuje m.in. informacje handlową o konferencjach i szkoleniach związanych z treściami publikowanymi w zakładce Baza Wiedzy.

Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych jest prawnie uzasadniony cel realizowany przez Administratora oraz jego partnerów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

Użytkownikom przysługują następujące prawa: prawo żądania dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych. Więcej informacji na temat przetwarzania Państwa danych osobowych, w tym przysługujących Państwu uprawnień, znajdziecie Państwo w naszej Polityce prywatności.
Czytaj całość
  • Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Polecane artykuły
GoodContent_AI_main
Tanie teksty napisane przez AI z nadzorem copywritera

GoodContent nie boi się AI, ale nie zapomina o copywriterach. Zależy nam szybkości realizacji zleceń, ale jednocześnie chcemy być pewni, że tekst jest wysoce merytoryczny i nie zawiera błędów. Dlatego postanowiliśmy stworzyć nową kategorię na naszej platformie, dzięki której Reklamodawcy będą mogli zamówić treści stworzone przez sztuczną inteligencję i jednocześnie nadzorowane przez copywriterów. Nowe rozwiązanie pozwoli zaoszczędzić zleconiadawcom nie tylko czas, ale również pieniądze.