Stały zespół, czy zewnętrzni eksperci? Organizacja pracy SEO w Twojej firmie

Jeżeli czytasz ten tekst, to znaczy, że zdajesz sobie sprawę ze znaczenia SEO i nie trzeba Cię przekonywać o potrzebie wdrażania takich rozwiązań. Teraz musisz podjąć decyzję o tym, jak zorganizowana ma być praca nad SEO w Twojej firmie. Chcesz zbudować stały zespół pracowników, czy wolisz korzystać z usług zewnętrznych konsultantów? Wybór ten wiąże się przede wszystkim ze specyfiką Twojej firmy i jej zapotrzebowaniami.
Ponad 20 000 copywriterów czeka na Twoje zlecenie.
Załóż konto

Nim prześledzimy zalety i wady obu rozwiązań, odpowiedz sobie na pytanie o to, czy ilość pracy jest wystarczająca, aby zatrudniać kogoś na stałe i czy posiadanie stacjonarnego specjalisty od SEO jest dla Twojego przedsiębiorstwa ważne? Jeżeli na te pytania odpowiedziałeś twierdząco, to zastanów się czy stać Cię na zapłatę odpowiedniego, stałego wynagrodzenia? W czasie, w którym zastanawiasz się nad powyższymi pytaniami, spróbujmy przyjrzeć się nieco bliżej poruszanemu zagadnieniu.

Tworzenie własnego zespołu

Posiadanie własnego zespołu SEO wydaje się być marzeniem wielu przedsiębiorców. Jest to w pełni zrozumiałe - dzięki temu ich wiedza jest ciągle dostępna, tak dla Ciebie jako szefa, jak i dla Twoich pracowników. Dzięki temu występuje duże prawdopodobieństwo, że działania specjalistów SEO zostaną włączone w praktykę Twojej firmy - przekazywanie "dobrych praktyk" może przecież odbywać się nawet na poziomie koleżeńskiej interakcji. Korzyści są jednak obopólne, wszak zatrudnieni specjaliści łatwiej, szybciej i naturalniej poznają wewnętrzną strukturę Twojej firmy, a co za tym idzie, będą mogli lepiej dostosować swoją pracę do pracy całego przedsiębiorstwa. Zmniejszy się więc okres implementacji rozwiązań SEO. Co więcej, osoby odpowiedzialne za content marketing będą mogły stale monitorować sytuację, jaka panuje w firmie i - jeżeli zauważą, że wymagania SEO są ignorowane - będą mogły szybko reagować. Dzięki rozbudowanej i ułatwionej komunikacji między pracownikami, nawet najcięższe problemy uda się rozwiązać dużo sprawniej, niż gdyby zajmował się tym ktoś "z zewnątrz". Posiadanie stałych pracowników z wiedzą z zakresu SEO ma jeszcze kilka innych zalet. Jedną z nich jest to, że mogą oni zostać - w ramach potrzeb - przekierowani do innych zadań, które nagle pojawią się na horyzoncie.

Zatrudnianie niezależnych ekspertów

Wbrew pozorom zlecanie wykonania niektórych prac niezależnym ekspertom i zewnętrznym firmom ma swoje zalety. Paradoksalnie to właśnie w ten sposób najłatwiej jest skorzystać z usług prawdziwego specjalisty - zlecając mu wykonanie konkretnego zadania. Znalezienie fachowca o dużym doświadczeniu, który pracowałby dla Ciebie na stałe, może okazać się niezwykle trudne - nim go znajdziesz, warto korzystać z wiedzy "doraźnych" ekspertów. Kolejnym plusem jest też to, że zatrudnienie kogoś z zewnątrz zmniejsza ciążącą na Tobie odpowiedzialność - Ty jedynie płacisz i niczym się już nie przejmujesz. Dzięki temu możesz w pełni skupić się na najważniejszych aspektach Twojego biznesu. Jednak współpraca z niezależnymi ekspertami ma też swoje inne plusy - fachowcy, którzy podejmują wiele różnych zleceń, dla wielu różnych osób, mogą okazać się bardziej elastyczne oraz dysponować szerszym doświadczeniem i większymi znajomościami. Kolejnym atutem współpracy z niezależnymi specjalistami jest też to, że możesz zlecać poszczególne zadania osobom, które w tych konkretnych zadaniach się specjalizują - jest to niezwykle istotne w SEO, czyli dziedzinie interdyscyplinarnej i łączącej w sowie wiele innych dziedzin wiedzy. Warto też pamiętać o tym, że jeden zespół, stale pracujący w tej samej firmie, może zatracić świeże spojrzenie, które każdorazowo przynosić będzie osoba "z zewnątrz". Zaletami tego "świeżego spojrzenia" będą nie tylko nowe, unikalne pomysły, ale też krytyczne spojrzenie na dotychczasową pracę firmy - osoba taka może zdiagnozować problemy, na które stała ekipa nie zwróciła uwagi.

Jedno i drugie

Z powyższych akapitów wyłania się jeszcze jedna możliwość - środkowa. Jeżeli firma może sobie na to pozwolić, powinna - od czasu do czasu - zlecać pewne zadania zewnętrznym ekspertom, którzy w ten sposób mogą usprawnić działanie stałego zespołu.

 Więcej porad dla zleceniodawców treści:

Wasze komentarze (0)
Redakcja GoodContent zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu obiektu.
Administratorem danych osobowych jest WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku-Białej, ul. Legionów 26/28, Państwa dane osobowe przetwarzane są w celu marketingowym WhitePress sp. z o.o. oraz podmiotów zainteresowanych marketingiem własnych towarów lub usług. Cel marketingowy partnerów handlowych WhitePress sp. z o.o. obejmuje m.in. informacje handlową o konferencjach i szkoleniach związanych z treściami publikowanymi w zakładce Baza Wiedzy.

Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych jest prawnie uzasadniony cel realizowany przez Administratora oraz jego partnerów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

Użytkownikom przysługują następujące prawa: prawo żądania dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych. Więcej informacji na temat przetwarzania Państwa danych osobowych, w tym przysługujących Państwu uprawnień, znajdziecie Państwo w naszej Polityce prywatności.
Czytaj całość
  • Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Polecane artykuły
Budowa opisu produktu od A do Z

W jednym z poprzednich artykułów na blogu doradzaliśmy, jak dobrze określić odbiorcę i stworzyć ciekawy opis produktu. W tym artykule analizujemy konstrukcję tego rodzaju treści oraz aspekty, które wpływają na optymalizację opisów pod kątem doświadczeń odbiorców oraz wyszukiwarek. Sprawdź, o czym warto pamiętać.