Śledzenie i analiza linków w content marketingu - przydatne narzędzia

Każda kampania marketingowa powinna być kontrolowana pod kątem skuteczności. W przypadku kampanii gromadzenia linków pomiar jej efektów jest niezwykle ważny - dzięki informacjom, które zbierzesz, będziesz mógł porównać prędkość gromadzenia linków, generowaną przez swoją kampanię, z kampaniami konkurencji. Jak dokonywać tych niezbędnych pomiarów? Przedstawimy kilka przydatnych narzędzi, które można podzielić na dwie grupy: narzędzia dostępne w wyszukiwarkach i narzędzia niezależne.
Ponad 20 000 copywriterów czeka na Twoje zlecenie.
Załóż konto

 

Narzędzia dostępne w wyszukiwarkach

Analiza linków wejściowych może odbywać się przy pomocy wyszukiwarki - mówiąc dokładniej, chodzi o narzędzia, które udostępnia dana wyszukiwarka. Na tym polu świetnie sprawdzają się narzędzia Google, przeznaczone dla webmasterów. W łatwy sposób pozwalają one na pozyskanie danych o odnośnikach znalezionych przez wyszukiwarkę Google. Równie dobrze sprawdzają się narzędzia konkurencji - aplikacje Bing. Co łączy jedne i drugie narzędzia, to fakt, że możemy szukać jedynie linków odnoszących do naszej własnej witryny, nie zaś do portali konkurencji. Jeżeli zależy Wam na szybkim wyliczeniu liczby wszystkich odnośników, to polecana jest wtyczka SearchStatus. Jest niezwykle prosta w obsłudze i pozwala na błyskawiczne pozyskanie danych o linkach. Jeżeli jednak korzystasz z wyszukiwarki Chrome, to możesz również skorzystać z wtyczki Backlink Analyser. Dla użytkowników Firefoxa niezłym rozwiązaniem może być rozszerzenie MozBar - w przeciwieństwie do SearchStatis i Backlink Analyser, MozBar pokazuje wiele różnych, przydatnych danych.

Niezależne narzędzia

Ogromną zaletą narzędzi powiązanych z wyszukiwarkami jest wygoda w ich obsłudze i to, że współdziałają one z największymi firmami na rynku rozwiązań internetowych. Warto jednak pamiętać o tym, że istnieją również świetne rozwiązania przygotowane przez firmy niezależne. One również mogą nam pomóc w zbiernaiu informacji o linkach. Oto kilka z nich:

Open Site Explorer

Open Site Explorer - w przeciwieństwie do narzędzi webmasterskich Google i Bing - pozwala prześledzić to, które strony przekierowują do portalu naszego konkurenta. Dzięki temu sami będziemy wiedzieli, gdzie opłaca się "uderzyć". Co więcej, narzędzie to samo porówna te wyniki z linkami Twojej strony. W raporcie pojawią się również wskaźniki autorytetu strony i autorytetu domeny - przydane w ocenie wartości domeny.

Majestic

Majestic pozwala z łatwością prześledzić linki wejściowe, nowe i utracone, oraz kotwice - a wszystko to zbiera w jednym miejscu. Ma on również dla unikalne parametry, na które warto zwrócić uwagę: przepływ cytowań i przepływ zaufania. Ten drugi pomaga ocenić wiarygodność linku wejściowego, pierwszy zaś, pokazuje wpływowość strony na podstawie liczby odsyłających do niej linków. Oba wskaźniki w połączeniu pozwolą nam ocenić, czy dany link wejściowy jest toksyczny.

LinkResearchTools.com

LinkResearchTools to zestaw narzędzi do pozyskiwania linków, zorientowany na raportowanie. Wielką zaletą LinkResearchTools jest elastyczność tego narzędzia - można je dostosowywać do międzynarodowych ustawień wyszukiwarek, języków i krajów. Jakie narzędzia oferuje LinkResearchTools? Są to np. narzędzia Quick Backlinks i Quick Domain Compare, które prezentują linki generujące najwięcej odniesień do interesującej nas domeny. Z kolei Link Juice Thief, Missing, czy SERP Research Tool pomogą Ci w szukaniu nowych źródeł linków - zastępując tym samym godziny spędzone na żmudnym researchu. Wielką pomocą okazuje się również narzędzie Contact Finder, które samo gromadzi i podsyła Ci dane kontaktowe domen. LinkResearchTools zawierają również narzędzia takie, jak Link Detox, które pomoże Ci znaleźć niekorzystne linki.

Raven Tools

RavenTools to zestawi aplikacji przygotowanych przez firmę Raven. Podstawowym narzędziem znajdującym się w tym zestawie jest Link Manager. Czym się zajmuje? Śledzeniem linków, o których opublikowanie poprosiłeś. Niezwykle ułatwia to obserwowanie postępów własnej kampanii i ocenianie jej skuteczności. Przedstawiony w niniejszym artykule wybór narzędzi w żadnym razie nie wyczerpuje tematu. Jednak te, które przedstawiliśmy, pozwolą Wam w efektywny sposób zwiększyć wydajność swoich kampanii, oraz lepiej oceniać jej postępy. Zachęcamy również do poszerzania swojej wiedzy i samodzielnego odnajdywania kolejnych przydatnych narzędzi.

 Więcej porad dla zleceniodawców treści:

Wasze komentarze (0)
Redakcja GoodContent zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu obiektu.
Administratorem danych osobowych jest WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku-Białej, ul. Legionów 26/28, Państwa dane osobowe przetwarzane są w celu marketingowym WhitePress sp. z o.o. oraz podmiotów zainteresowanych marketingiem własnych towarów lub usług. Cel marketingowy partnerów handlowych WhitePress sp. z o.o. obejmuje m.in. informacje handlową o konferencjach i szkoleniach związanych z treściami publikowanymi w zakładce Baza Wiedzy.

Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych jest prawnie uzasadniony cel realizowany przez Administratora oraz jego partnerów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

Użytkownikom przysługują następujące prawa: prawo żądania dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych. Więcej informacji na temat przetwarzania Państwa danych osobowych, w tym przysługujących Państwu uprawnień, znajdziecie Państwo w naszej Polityce prywatności.
Czytaj całość
  • Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Polecane artykuły
Budowa opisu produktu od A do Z

W jednym z poprzednich artykułów na blogu doradzaliśmy, jak dobrze określić odbiorcę i stworzyć ciekawy opis produktu. W tym artykule analizujemy konstrukcję tego rodzaju treści oraz aspekty, które wpływają na optymalizację opisów pod kątem doświadczeń odbiorców oraz wyszukiwarek. Sprawdź, o czym warto pamiętać.