Jak bezpiecznie wejść w świat copywritingu?

Żeby zacząć swoją przygodę z pisaniem, warto mieć jakiś wzorzec, dlatego w kilku akapitach opiszę miejsce, które pozwoliło mi zbudować firmę, jaką jest dzisiaj Kuźnia Treści. Być może i Ty, korzystając z mojego doświadczenia, będziesz w niedalekiej przyszłości pisać zawodowo. Te kilka rad i wskazówek pomogą Ci rozpocząć przygodę z copywriting’iem w bezpieczny i przemyślany sposób.
Ponad 20 000 copywriterów czeka na Twoje zlecenie.
Załóż konto

Bezpieczny start

Freelancing to sport dla twardzieli. Każdy zaczynał podobnie: w różnych miejscach szukał tekstów do napisania i trafiał na przeróżnych klientów, którzy nie zawsze byli do końca uczciwi. GoodContent.pl zapewnia bezpieczny system wynagrodzeń polegający na tym, że zleceniodawca umieszcza w depozycie określoną kwotę, która po zaakceptowaniu tekstów otrzymasz wynagrodzenie. Warto być twardzielem, ale warto też działać bezpiecznie. Dzięki prostemu systemowi rozliczeń masz pewność, że Twoja praca zostanie klarownie rozliczona.

Odpowiedni dobór tekstów

Początki zawsze są trudne, dlatego warto zacząć od tekstów, w których dobrze się czujesz. Wybieraj tematy z obszaru swoich zainteresowań lub niewymagające długiego poszukiwania informacji w Internecie. Z pewnością pomoże Ci w tym strona, która umieszcza tysiące zleceń w jednym miejscu. Startując z niskiego pułapu, na którym czujesz się bezpiecznie, będziesz mógł podjąć bardziej ambitne zadania i szlifować swój copywriterski warsztat krok po kroku – aż dojdziesz do miejsca, w którym będziesz w stanie pisać na dowolny temat bez mrugnięcia okiem.

O co nie musisz się martwić?

Jako początkujący copywriter zastanawiałem się, jak wygląda sytuacja prawna freelancerów. Przy współpracy z giełdą tekstów dowiedziałem się, że nie muszę zakładać własnej działalności gospodarczej, żeby przyjmować jakiekolwiek zlecenia. Ta myśl ułatwia start, ponieważ dla wielu osób założenie firmy to spore wydatki i duża odpowiedzialność. Dzięki GoodContent.pl zmniejszasz koszty prowadzenia działalności do minimum.

Warsztatowe szlify

Wysoka jakość i szybkość wykonywania zleceń to podstawowe atuty copywritera. Zawsze muszą iść w parze. Szybko wykonywane zlecenia nie mogą być słabe, ale też nie chodzi o to, żeby nad jednym tekstem spędzać zawrotnej ilości czasu. Z początku teksty będą powstawały powoli, lecz cierpliwość i zaangażowanie sprawią, że praca ruszy pełną parą. Możesz, za moim przykładem, znaleźć miejsce, gdzie będziesz mieć szeroką gamę zleceń do wyboru, z których wybierzesz tyle, ile będziesz w stanie napisać. Ważnym jest, żeby właściwie oceniać swoje możliwości i nie brać zbyt dużej ilości pracy, która doprowadzi do niewywiązania się z terminów. O dobry image warto dbać od samego początku.

Piszę już całkiem nieźle – co robić?

Zdobyłeś odpowiedni kapitał, a Twoja sytuacja na rynku wygląda zadowalająco: posiadasz stałych klientów, wykonujesz sporo zleceń i wszystko idzie jak po sznurku. Jednym zdaniem – jesteś copywriterem. Teraz warto pójść o krok dalej, czyli założyć swoją własną działalność gospodarczą. Jeśli wydaje Ci się to trudne, możesz skorzystać z programów wsparcia, które pomagają rozwinąć skrzydła młodym przedsiębiorcom. Należą do nich np. Akademickie Inkubatory Przedsiębiorczości. Dzięki nim możesz prowadzić firmę bez rejestracji działalności gospodarczej, ponieważ firma użycza Ci własnej osobowości prawnej. Warto skorzystać z tego programu, jeśli chcesz w bezpieczny sposób spróbować założyć własną działalność i nabrać pewności, że prowadzenie firmy jest Twoim przeznaczeniem i stylem życia. Jeżeli jednak nie chcesz rzucać wszystkiego na jedną szalę, warto pozostać na bezpiecznej giełdzie tekstów.

Więcej porad dla copywriterów:

Wasze komentarze (0)
Redakcja GoodContent zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu obiektu.
Administratorem danych osobowych jest WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku-Białej, ul. Legionów 26/28, Państwa dane osobowe przetwarzane są w celu marketingowym WhitePress sp. z o.o. oraz podmiotów zainteresowanych marketingiem własnych towarów lub usług. Cel marketingowy partnerów handlowych WhitePress sp. z o.o. obejmuje m.in. informacje handlową o konferencjach i szkoleniach związanych z treściami publikowanymi w zakładce Baza Wiedzy.

Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych jest prawnie uzasadniony cel realizowany przez Administratora oraz jego partnerów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

Użytkownikom przysługują następujące prawa: prawo żądania dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych. Więcej informacji na temat przetwarzania Państwa danych osobowych, w tym przysługujących Państwu uprawnień, znajdziecie Państwo w naszej Polityce prywatności.
Czytaj całość
  • Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Polecane artykuły
GoodContent_AI_main
Tanie teksty napisane przez AI z nadzorem copywritera

GoodContent nie boi się AI, ale nie zapomina o copywriterach. Zależy nam szybkości realizacji zleceń, ale jednocześnie chcemy być pewni, że tekst jest wysoce merytoryczny i nie zawiera błędów. Dlatego postanowiliśmy stworzyć nową kategorię na naszej platformie, dzięki której Reklamodawcy będą mogli zamówić treści stworzone przez sztuczną inteligencję i jednocześnie nadzorowane przez copywriterów. Nowe rozwiązanie pozwoli zaoszczędzić zleconiadawcom nie tylko czas, ale również pieniądze.