TOP 10 bezpłatnych narzędzi online ułatwiających pracę copywritera

Praca copywritera najczęściej rozpoczyna się od przyjęcia zlecenia. Kolejnym etapem są pomysł, zebranie informacji, czyli research i otworzenie edytora tekstu. Warto wspomagać się programami, które ułatwiają pracę i sprawiają, że teksty są bardziej wartościowe. Zobacz TOP 10 bezpłatnych narzędzi dla copywritera.
Ponad 20 000 copywriterów czeka na Twoje zlecenie.
Załóż konto

Niezależnie od zlecenia każdy tekst napisany przez copywritera powinien być na możliwie jak najwyższym poziomie. Przygotowaliśmy listę programów, które ułatwiają pracę i powodują, że jest bardziej wydajna. Co to oznacza w praktyce? Wartość Twojej pracy zdecydowanie wzrośnie i będziesz mógł ubiegać się o coraz lepsze zlecenia. Bezpłatne narzędzia przydadzą się nie tylko copywriterom stawiającym swoje pierwsze kroki w tym zawodzie, ale i starym wyjadaczom. Listę narzędzi podzieliliśmy na kilka kroków:

  • podstawy warsztatu copywritera – czyli edytor tekstu i research,
  • podniesienie wartości tekstu – bank zdjęć, grafik i infografik,
  • sprawdź, zanim oddasz pracę Klientowi – analiza tekstu pod kilkoma kątami.

  Zachęcamy do przetestowania poszczególnych bezpłatnych narzędzi online. Wybierz swoje ulubione.

Krok 1: podstawy warsztatu copywritera

Tworzenie oraz przesyłanie tekstu wraz z możliwością komentowania – Dokumenty Google

Google przygotowało szereg szablonów, które ułatwiają tworzenie różnych dokumentów. Esej, raport, recenzja czy scenariusz to tylko kilka z nich. Możesz skorzystać z gotowych wzorów lub też stworzyć własną formę od początku. Bezpłatny edytor tekstu Google umożliwia tworzenie konspektu i korzystania z takich stylów jak Tytuł czy Nagłówek. Tekst jest przejrzysty i prezentuje się profesjonalnie, a co szczególnie przydatne, zapisywany jest online w czasie rzeczywistym (nigdy więcej utraconych akapitów!). W dodatku istnieje opcja udostępnienia go Klientowi z możliwością naniesienia komentarza bez edycji.

Gotowe pomysły na nagłówki oraz mapa słów kluczowych – AnswerThePublic

Zanim zaczniesz pisać, przygotuj sobie konspekt. Możesz skorzystać (i naprawdę gorąco do tego namawiamy) z darmowego narzędzia online – Answer The Public. Po wpisaniu słowa kluczowego zostanie stworzona prawdziwa mapa słów kluczowych oraz gotowych pomysłów na nagłówki. I to wszystko? Bynajmniej! Kliknij jedną z fraz kluczowych, a zostaniesz przekierowany bezpośrednio do wyszukiwarki Google – czy research mógłby być jeszcze prostszy?

Koniec z powtórzeniami, czyli baza synonimów – Synonimy.pl

Każdemu zdarza się zakręcić wokół jednego słowa. W pewnym momencie może zabraknąć zamiennika, a przecież dobry copywriter powinien unikać zbędnych powtórzeń. Skorzystaj z bazy synonimów Synonimy.pl i pożegnaj powtórki w swoich tekstach.

Krok 2: podniesienie wartości tekstu

Banki z darmowymi zdjęciami do wykorzystania komercyjnego – Pexels, Pixabay

Dodając odpowiednie zdjęcie, w najprostszy sposób można urozmaicić tekst i przykuć uwagę odbiorcy. Zaskocz swojego Klienta profesjonalną fotografią wpisującą się w zlecony temat. Skorzystaj z banku, który oferuje darmowe zdjęcia do wykorzystania komercyjnego. Każdy z banków na bieżąco aktualizuje swoje zasoby, a po wpisaniu słowa kluczowego w szybki sposób odnajdziesz pasujące zdjęcie. Jedne z najpopularniejszych baz to Pexels oraz Pixabay.

Grafiki, infografiki oraz wykresy do edycji – Canva

Kolejnym darmowym programem online, który umożliwia podniesienie wartości pracy copywritera, jest Canva. To bezpłatne narzędzie, w którym za pomocą szablonów można tworzyć m.in. grafiki, infografiki, wykresy, prezentacje czy oferty. Aplikacja aktualizowana jest bardzo często i baza szablonów na bieżąco się powiększa. Część zasobów udostępniania jest za darmo do wykorzystania komercyjnego.

Krok 3: sprawdź, zanim oddasz pracę Klientowi

Sprawdzanie tekstu w ponad 20 językach w tym angielskim, hiszpańskim i francuskim – LanguageTool

Jeżeli przyjmujesz zlecenia w języku innym niż ojczysty, koniecznie sprawdź LanguageTool. Internetowy korektor gramatyczny po wklejeniu gotowego tekstu wskazuje w nim błędy. Aplikacja wyróżnia takie błędy jak:

  • interpunkcyjne,
  • frazeologiczne,
  • leksykalne,
  • składniowe,
  • literówki
  • i inne.

Jednak to nie wszystko. Korektor sprawdza tekst w około 30 językach. Jest też dostępny język polski, ale narzędzie jeszcze nie radzi sobie z nim tak dobrze, jak z angielskim czy niemieckim.

Poprawienie tekstu pod kątem ortograficznym i gramatycznym – Ortograf, Zecerka

Żaden program nie zastąpi wykształcenia i doświadczenia. Jednak są takie narzędzia, które po prostu ułatwiają i przyspieszają pracę copywritera. Niech pierwszy rzuci kamieniem ten, który nigdy nie popełnił błędu. Zanim oddasz gotowy tekst Klientowi możesz na wszelki wypadek sprawdzić go bezpłatnym programem do poprawiania błędów ortograficznych i gramatycznych. Najpopularniejszymi aplikacjami są Ortograf oraz Zecerka. Przetestuj i wybierz swój ulubiony.

Analiza tekstu i ocena jego trudności – Jasnopis

Przyjmując zlecenie, powinieneś znać grupę odbiorców pracy. Dzięki tej wiedzy Twój tekst przyniesie zamierzone korzyści Klientowi, ponieważ trafi do odpowiednich osób. Za pomocą kolejnego bezpłatnego narzędzia online – Jasnopis – możesz zmierzyć zrozumiałość swojego tekstu. Pozwoli Ci to ocenić, czy dobrze dopasowałeś go do docelowej grupy odbiorców.

Licznik znaków i słów tekstu – Ile liter/słów

Większość zleceń dla copywriterów ma jasno określone kryteria. Poza tematem najczęściej podawana jest oczekiwana długość tekstu – zapomnij o ręcznym liczeniu. Gotowy tekst wklej w darmowy licznik liter lub słów i sprawdź swoją pracę.  

Wykrywanie plagiatu – Plagiarism Detector

Nikt z nas nie chciałby, żeby jego teksty były nielegalnie kopiowane. Sprawdzaj też, czy w Twoim tekście nie pojawiła się treść, którą już ktoś napisał. Plagiarism Detector wykrywa plagiat, podaje długość tekstu oraz (taka ciekawostka) czas czytania Twojej pracy.

Podsumowanie listy darmowych aplikacji niezbędnych w pracy copywritera

Dziesięć bezpłatnych narzędzi online, jakie opisaliśmy w tym tekście, zdecydowanie poprawia jakość pracy copywritera. Dzięki nim możemy dostrzec to, czego po kilku godzinach pracy już nie widzimy, oszczędzić trochę czasu, zaprezentować teksty profesjonalnie, a co za tym idzie – pisarz może zdobywać coraz to lepsze zlecenia, bez zbędnych kosztów.

Autor tekstu: Monika Drużkowska

Wasze komentarze (0)
Redakcja GoodContent zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu obiektu.
Administratorem danych osobowych jest WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku-Białej, ul. Legionów 26/28, Państwa dane osobowe przetwarzane są w celu marketingowym WhitePress sp. z o.o. oraz podmiotów zainteresowanych marketingiem własnych towarów lub usług. Cel marketingowy partnerów handlowych WhitePress sp. z o.o. obejmuje m.in. informacje handlową o konferencjach i szkoleniach związanych z treściami publikowanymi w zakładce Baza Wiedzy.

Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych jest prawnie uzasadniony cel realizowany przez Administratora oraz jego partnerów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

Użytkownikom przysługują następujące prawa: prawo żądania dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych. Więcej informacji na temat przetwarzania Państwa danych osobowych, w tym przysługujących Państwu uprawnień, znajdziecie Państwo w naszej Polityce prywatności.
Czytaj całość
  • Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Polecane artykuły
GoodContent_AI_main
Tanie teksty napisane przez AI z nadzorem copywritera

GoodContent nie boi się AI, ale nie zapomina o copywriterach. Zależy nam szybkości realizacji zleceń, ale jednocześnie chcemy być pewni, że tekst jest wysoce merytoryczny i nie zawiera błędów. Dlatego postanowiliśmy stworzyć nową kategorię na naszej platformie, dzięki której Reklamodawcy będą mogli zamówić treści stworzone przez sztuczną inteligencję i jednocześnie nadzorowane przez copywriterów. Nowe rozwiązanie pozwoli zaoszczędzić zleconiadawcom nie tylko czas, ale również pieniądze.