Jak zamawiać treści w GoodContent
Największymi zaletami platform contentowych są:
- Czas realizacji – platformy skupiają mnóstwo piszących, dzięki czemu otrzymujesz treści bardzo szybko po złożeniu zamówienia.
- Minimum formalności – opłacasz zamówienie, a rozliczeniem z copywriterami zajmuje się administracja platformy.
- Stawki – zwykle tego typu platformy dają możliwość pozyskania treści taniej niż przy współpracy z zawodowym dziennikarzem.
Jak działa GoodContent
GoodContent to platforma do zamawiania różnego rodzaju treści. Jeśli założyłeś już bezpłatne konto klienta, z artykułu dowiesz się, jak złożyć zamówienie oraz co zrobić, jeśli treść wymaga poprawy lub całkowicie Ci nie odpowiada.
Na początku musisz się zastanowić, w jaki sposób chcesz dokonywać płatności za zamówienia. Masz do wyboru zasilenie swojego portfela na platformie lub opłacanie pojedynczych zamówień. W obu tych przypadkach jest możliwość wyboru płatności zarówno tradycyjnym przelewem bankowym, jak i szybkim przelewem przez Przelewy24. Pamiętaj o podaniu danych do rozliczeń – na tej podstawie raz w tygodniu będziesz otrzymywał zbiorczą fakturę (dostępną w zakładce Finanse). Jeśli dodatkowo potrzebujesz dokumentu pro forma (przed zasileniem konta), skontaktuj się z administracją i otrzymasz ją drogą mailową.
Zamówienia w GoodContent
Zakładka zamówień podzielona jest następująco:
- Składanie zamówień („Złóż nowe” – jak to zrobić, wyjaśniamy niżej).
- Aktualne zamówienia – widoczne dla copywriterów, w trakcie realizacji.
- Zrealizowane/anulowane – wykonane w 100% i te, które zostały przez Ciebie zakończone wcześniej.
- Nieopłacone – przygotowane do zlecenia, oczekujące na opłacenie.
Jak złożyć zamówienie?
Po pierwsze, ustalasz tytuł zamówienia, który jest widoczny dla Ciebie, jak również dla copywriterów. Tytuł ma za zadanie ułatwić Ci zarządzanie zamówieniami, a także krótko wyjaśnić copywriterom, czego dotyczy zamówienie. Następnie wybierasz rodzaj tekstu, jaki potrzebujesz. Jeśli Twój tekst nie pasuje do żadnego z zaproponowanych przez nas typów, możesz wybrać opcję „Inny”. Kolejną – i najważniejszą – czynnością jest odpowiednie uzupełnienia opisu zamówienia. W tym oknie przedstawiasz dokładne wytyczne, co powinno znaleźć się w tekście. Zamieszczasz tutaj słowa kluczowe, linki, materiały, z jakich można skorzystać podczas tworzenia tekstu, oraz wszystkie informacje, które ułatwią copywriterowi realizację zlecenia. Do stworzenia opisu zamówienia możesz wykorzystać gotowe szablony znajdujące się na platformie.
Poniżej opisu masz możliwość podania liczby tekstów – jeśli w ramach jednego zamówienia chcesz zlecić napisanie więcej niż jednej treści, dodajesz tematy i w tym oknie określasz dokładną specyfikację każdego z tekstów (tytuły, linki, słowa kluczowe)
Pole Twój kod służy do kodowania tytułów zamówień. Jeżeli chcesz pobierać opisy produktów na podstawie ich kodów, możesz wykorzystać opcję importu listy produktów ze swojego sklepu internetowego wraz z kodami. Dzięki temu będziesz mógł łatwiej zarządzać tekstami w zamówieniu.
Następnie określasz długość tekstu (system dodaje podpowiedź o średniej długości danego rodzaju tekstu). Zawsze możesz edytować liczbę znaków ze spacjami, jeśli potrzebujesz treści dłuższej lub krótszej.
Kolejnym ważnym elementem składania zamówienia jest ustalenie budżetu. W niebieskiej ramce przed polem Budżet system podpowiada stawki minimalne oraz sugerowane (średnie) za 1000 zzs. Każdy klient ma jednak możliwość samodzielnego określenia budżetu. Pamiętaj, że im większy budżet, tym zamówienie jest atrakcyjniejsze dla copywriterów, dzięki czemu zostanie szybciej realizowane.
Następnie masz możliwość zaznaczenia, że chcesz zlecić treść do mieszarek (jak taka treść wygląda i jak się ją przygotowuje, możesz przeczytać w naszym artykule o tekstach synonimizowanych). Zdarza się, że potrzebujesz chwytliwego tytułu artykułu na bloga. Przy pytaniu: „Czy tytuł tekstu jest obowiązkowy?” zaznacz wówczas opcję TAK.
Co oznacza typ zamówienia? Zamówienie publiczne jest widoczne dla wszystkich copywriterów na liście zamówień. Każdy może zobaczyć Twoje wymagania oraz zarezerwować realizację tekstu. Zamówienie prywatne wymaga od Ciebie zaproszenia do realizacji treści jednej lub kilku osób. Możesz to zrobić od razu lub po opłaceniu zamówienia. Po kliknięciu przycisku „Złóż zamówienie” dokonaj opłaty w wybrany przez siebie sposób.
Zatwierdzanie zamówień
Zanim tekst trafi do Ciebie, zostaje sprawdzony przez zewnętrzny system antyplagiatowy – dzięki temu masz pewność, że treść jest unikalna.
Ważnym miejscem na koncie klienta jest zakładka Nierozpatrzone teksty. Znajdują się tam wszystkie napisane dla Ciebie przez copywriterów treści. Masz 7 dni na ich zatwierdzenie, odrzucenie lub odesłanie do poprawy. Po tym czasie tekst zostanie zatwierdzony automatycznie. Pamiętaj: tej czynności nie można cofnąć! Jeśli odeślesz treść do poprawy, twórca ma 24 h na jej poprawienie według Twoich wskazówek. W przypadku jej odrzucenia – zlecenie wraca na listę zamówień, a copywriter nie otrzymuje wynagrodzenia za tekst. Zatwierdzone przez Ciebie treści znajdziesz w zakładce ze zrealizowanymi zamówieniami. Masz tam możliwość pobrania tekstu w odpowiadającym Ci formacie (.doc, HTML, XML, format tekstowy).
Konto klienta w GoodContent – pozostałe funkcje
W platformie masz możliwość przeglądania listy copywriterów oraz sprawdzenia liczby tekstów napisanych przez wybrane osoby (całkowicie, a także dla Ciebie). Tam również możesz oznaczyć ulubionych copywriterów oraz zablokować tych, którzy mają nie widzieć twoich zamówień.
Ostatnie dwie zakładki służą do kontaktu z copywriterem oraz administracją. Jeśli potrzebujesz dodatkowego kontaktu z twórcą treści, przesłania mu dodatkowych materiałów w formie załącznika, wyszukujesz tę osobę i rozpoczynasz z nią korespondencję. Pamiętaj, kontakt z copywriterem może odbywać się tylko przez formularz, nie udostępniamy adresów mailowych ani numerów telefonu – jest to ważne na wypadek jakichkolwiek reklamacji z obu stron.
Jeżeli potrzebujesz dodatkowych informacji lub naniesienia poprawek w swoich opublikowanych już zamówieniach, zawsze możesz skontaktować się z administracją – chętnie pomożemy i odpowiemy na wszystkie Twoje pytania.