Content – dlaczego jest potrzebny?
Content – treści, ale nie tylko
Sprawdzenie samej definicji tego wyrazu w słowniku daje nam informację, że contentem jest zawartość strony internetowej, czyli wszystkie treści, jakie na takiej stronie się znajdują – od opisów produktowych po artykuły blogowe czy zakładki na stronie internetowej. Pod pojęciem contentu rozumiane są także wszelkiego rodzaju animacje, grafiki, infografiki czy filmy. Należy zwrócić uwagę, iż wszelkiego rodzaju treści w mediach społecznościowych też będą się w tym wyrażeniu zawierały.
Do czego potrzebny jest content?
W branży marketingu internetowego content to główne narzędzie stosowane do działań w ramach strategii marketingowych i SEO. Za pośrednictwem treści oddziałuje się na odbiorców, zachęcając ich do interakcji czy też procesów zakupowych.
- Pozycjonowanie strony www
Treści na stronie, które są dobrze zoptymalizowane, oddziałują pozytywnie na pozycję witryny w wyszukiwarce Google. Ważne jest tutaj odpowiednie wysycenie treści słowami kluczowymi, dobór linków i przygotowanie nagłówków. Kluczowa pozostaje także dystrybucja treści. Publikowanie artykułów z linkiem do naszej strony poprawi naszą pozycję w wyszukiwarce.
- Budowanie zaufania klientów
Tworzenie treści użytecznych dla klientów to podstawa dobrego content marketingu. Artykuły, które edukują, dostarczają odpowiedzi na ważne pytania i są przygotowane w rzetelny sposób, dają klientowi poczucie, że nasza strona to dobre i wiarygodne źródło wiedzy. Odbiorca dzięki takim działaniom nawiązuje relację z marką i chętnie wraca do nas po nowe wartościowe treści.
- Angażowanie użytkowników
Jeśli treści na naszej stronie są wartościowe i ciekawe, zaczynają być udostępniane przez internautów i krążą w Internecie. Generuje to dyskusje na forach internetowych czy w social mediach. Dzięki takiemu poruszeniu w Intrenecie nasz content sam się reklamuje. Duże zaangażowanie użytkowników zwiększa popularność i świadomość marki.
- Generowanie leadów
Odpowiednio przygotowane treści pozytywnie oddziałują także na sprzedaż. To świetny sposób na pozyskiwanie nowych klientów. Chcąc sprzedawać w Internecie, musimy mieć to na uwadze i nie oszczędzać na tworzeniu tekstów. Chwytliwy content jest w stanie przyciągnąć sporo klientów.
Jaki powinien być content?
„Content is the king” i jak każdy król jest wymagający. Dlatego nie może być byle jaki. Tworząc lub sprawdzając treści, trzeba mieć na uwadze kilka poniższych aspektów.
- Unikalny
Wszelkiego rodzaju treści powinny być przede wszystkim unikalne. Ważne, aby ich nie kopiować z innych stron internetowych. Nikt przecież nie lubi czytać wielokrotnie tych samych tekstów. Dodatkowo, a może przede wszystkim unikalność treści jest kluczowa dla pozycjonowania strony – oryginalne teksty są dobrze odbierane przez roboty Google, a zatem poprawiają naszą pozycję w wyszukiwarce. Zamawianie contentu na sprawdzonych platformach nam tę unikalność gwarantuje, ponieważ otrzymujemy teksty pisane przez doświadczonych dziennikarzy, a ponadto sprawdzane za pomocą specjalnych programów antyplagiatowych.
- Bezbłędny
Tutaj ważnym aspektem jest stworzenie dobrej struktury tekstu. Odpowiednio dobrane nagłówki, akapity oraz śródtytuły porządkują tekst, dzięki czemu staje się on przyjemny w odbiorze dla internauty. Sprawdzenie interpunkcji i ortografii to konieczność przy ocenie treści.
- Przyjemny w odbiorze i wiarygodny
Oceniając tekst, warto wziąć pod uwagę jego ogólny odbiór przez czytelnika. Tutaj kluczowa jest jego aktualność: czy copywriter w trakcie pisania wziął pod uwagę najnowsze dane (badania, statystyki) oraz czy kierował się obowiązującymi trendami w danej tematyce. Czytając artykuł, łatwo wyczuć, czy do jego przygotowania był wykonany rzetelny research.
Jeśli jeszcze nie doceniłeś wagi contentu dla swojej witryny, to najwyższy czas zacząć zwracać na niego większą uwagę. Wiesz już też, jak dokonać oceny napisanych treści. A teraz pióro w dłoń, czas na tworzenie… lub wybór odpowiednich dziennikarzy, którzy zrobią to za Ciebie.