GoodContent wprowadza API

Nowa funkcja w GoodContent - integracja z API
GoodContent jako platforma dba o nieustanny rozwój i dostosowywanie się do potrzeb użytkowników. Jednym z najnowszych usprawnień jest wprowadzenie usługi połączenia się z platformą poprzez API. Zapraszamy do zapoznania się z nową usługą i korzyściami, jakie może przynieść klientom.
Ponad 20 000 copywriterów czeka na Twoje zlecenie.
Załóż konto

Czym jest i jak działa API

API to – w polskim tłumaczeniu – Interfejs Programowania Aplikacji, który ma za zadanie umożliwiać współpracę różnych aplikacji w zakresie udostępniania określonego funkcjonowania. Innymi słowy API to wirtualne złącze, który pozwala na komunikację między aplikacjami.

W dobie Internetu rozwiązania API zyskały dużą popularność. Interfejs programowania aplikacji daje możliwość współdziałania ze sobą aplikacjom, dzięki czemu firmy mają możliwość integracji swoich usług z innymi firmami bez przygotowania od podstaw własnych rozwiązań.

Interfejs oprogramowania aplikacji daje możliwość przesłania zapytania oraz otrzymania informacji zwrotnej z serwera. W przypadku platformy GoodContent jest to opłacenie i przesłanie zamówienia na listę zamówień, a następnie otrzymanie wyników, czyli treści do zamówienia. Dzięki działaniu interfejsu oprogramowania aplikacji mamy możliwość skrócenia czasu trwania procesów zamawiania (w tym przypadku treści). Bez tego usprawnienia użytkownicy musieliby się logować, aby ręcznie dodawać zlecenia.

API daje wiele korzyści, niektóre z nich są wręcz kluczowe do wsparcia technologii. Zaletami korzystania z tej funkcjonalności są:

  • automatyzacja – dzięki wykorzystaniu API przedsiębiorstwa mogą zautomatyzować pracę, np. podczas składania zamówień,
  • zapobieganie oszustwom – API zwiększa bezpieczeństwo korzystania ze względu na ograniczony dostęp do systemu,
  • uproszczenie i przyspieszenie zamówień,
  • tworzenie nowych produktów – można wykorzystać integrację API do tworzenia własnych produktów (np. aplikacja Uber i jej integracja z GoogleMaps).

Rodzaje API

Wyróżniamy dwa główne  typów interfejsów API. Należą do nich SOAP i REST.

  • SOAP (Simple Object Access Protocol) – jest to starszy typ interfejsu co raz częściej wypierany przez nowsze rozwiązania takie jak REST czy GraphQL. Dane w SOAP z reguły są w formacie XML, jest on często wykorzystywany w instytucjach finansowych.
  • REST (Representational State Transfer) – obecnie jest to najpopularniejszy rodzaj API w aplikacjach webowych. Jego działanie opiera się na protokole HTTP oraz na metodach: GET, PUT, POST i DELETE. Dane w REST API z reguły są przesyłane w formacie JSON. Ten rodzaj został wykorzystany do integracji z platformą goodcontent.pl.

Korzyści z wprowadzenia API dla klientów platformy GoodContent

W związku z dużym zainteresowaniem i rozwojem platformy GoodContent utworzona została możliwość połączenia się z platformą GoodContent przez API. Niedawno dodana możliwość podpięcia interfejsu ma za zadanie oszczędzić czas poświęcony na składanie zamówień.

Zespół Tarantula SEO testował to rozwiązanie jako pierwszy – API już zbiera pozytywne opinie:

API GoodContent umożliwia nam skuteczne zamawianie treści, co zdecydowanie usprawnia proces publikacji mikroserwisów Tarantula SEO. Jesteśmy bardzo zadowoleni z tego, że ten produkt powstał.


Maciej Chmurkowski, prezes Tarantula SEO sp z o.o. 

www.tarantulaseo.com/blog/tarantula-seo-good-content-api/


Dzięki wprowadzeniu nowego usprawnienia nie ma konieczności logowania się za każdym razem do platformy, aby dodać zamówienie lub sprawdzić i zatwierdzić wykonany tekst. To kolejny krok w stronę klientów, którzy dążą do automatyzacji działań, optymalizacji czasu oraz ograniczania liczby narzędzi. Jedynie w przypadku zasilenia konta klient musi zalogować się do platformy – reszta procesów odbywa się za pośrednictwem API.

Od teraz klienci GoodContent mogą w łatwy i szybki sposób:

  1. Wystawić zamówienie na tekst lub wiele tekstów.
  2. Sprawdzić status realizacji tekstu:
  • Tekst na liście zamówień (oczekujący na rezerwacje przez copywritera)
  • Tekst zarezerwowany (copywriter powinien rozpocząć pisanie w ciągu najbliższych 6 godzin)
  • Zrealizowany tekst (oczekujący na akceptację)
  • Zlecenie zakończone
  1. Wykonać działanie z gotowym tekstem:
  • zaakceptować tekst
  • odrzucić
  • zgłosić do poprawy (z uwagami)
  1. Sprawdzić sugerowaną stawkę za napisanie tekstu lub treści.

Przedsiębiorstwa oraz sklepy internetowe coraz chętniej wdrażają tego typu rozwiązania w swoich sklepach. Samodzielne ręczne zarządzanie wszystkimi technologami jest bardzo czasochłonne i często wymaga wręcz stworzenia dodatkowego etatu, dlatego warto korzystać z różnego rodzaju interfejsów oprogramowania aplikacji, by optymalizować procesy w przedsiębiorstwie Wprowadzenie API do platformy GoodContent ułatwi oraz przyspieszy pracę nad tworzeniem zamówień oraz nad ich rozpatrzeniem.

W razie pytań zapraszamy do kontaktu z redakcją GoodContent: kontakt@goodcontent.pl.

Wasze komentarze (0)
Redakcja GoodContent zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu obiektu.
Administratorem danych osobowych jest WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku-Białej, ul. Legionów 26/28, Państwa dane osobowe przetwarzane są w celu marketingowym WhitePress sp. z o.o. oraz podmiotów zainteresowanych marketingiem własnych towarów lub usług. Cel marketingowy partnerów handlowych WhitePress sp. z o.o. obejmuje m.in. informacje handlową o konferencjach i szkoleniach związanych z treściami publikowanymi w zakładce Baza Wiedzy.

Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych jest prawnie uzasadniony cel realizowany przez Administratora oraz jego partnerów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

Użytkownikom przysługują następujące prawa: prawo żądania dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych. Więcej informacji na temat przetwarzania Państwa danych osobowych, w tym przysługujących Państwu uprawnień, znajdziecie Państwo w naszej Polityce prywatności.
Czytaj całość
  • Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Polecane artykuły
Przygotowanie briefu przed zamówieniem treści
Jak przygotować brief dla copywritera

Aby otrzymać treść zgodną z oczekiwaniami, należy najpierw jasno je określić. Dlatego brief jest kluczowym elementem współpracy z copywriterem. Jak go dobrze przygotować, tak aby uniknąć dodatkowej pracy nad poprawkami do zamówionego tekstu?