Featured snippets dla serwisu contentowego – jak osiągnąć więcej?

Walka - tak można podsumować to, co dzieje się na najwyższych pozycjach w wynikach wyszukiwania Google. Bronią nie jest tu jednak stalowy miecz, a przemyślana strategia i konsekwencja. Dzięki nim strona pojawia się w pierwszej dziesiątce, a w najlepszym razie w pierwszej trójce wyników. To właśnie najwyższe pozycje są szansą dla Twojego serwisu. Od pewnego czasu w grę wchodzi również walka o coś więcej - featured snippets. Jak zwiększyć szanse na znalezienie się na “pozycji 0”? Kilka wskazówek poniżej, a na początek...
Ponad 20 000 copywriterów czeka na Twoje zlecenie.
Załóż konto

Dlaczego walka o pozycję w Google się opłaca?

Do wielu niewątpliwych zalet znalezienia się w pierwszej trójce wyników wyszukiwania Google należy zaliczyć między innymi:

  • zwiększenie widoczności Twojej witryny,
  • zbudowanie rozpoznawalności marki,
  • możliwość uzyskania użytkowników, którzy będą do strony wracali regularnie,
  • prestiż i podkreślenie znaczenia Twojej witryny w wybranym temacie.

Zwiększenie widoczności Twojej witryny to nic innego, jak pokazanie światu tego, co oferujesz. Możesz tworzyć świetne, praktyczne i wartościowe treści pełne pasji, jednak to okazja zaprezentowania ich użytkownikom da Ci szansę osiągnięcia wybranych celów (np. sprzedaży produktu lub usługi). Widoczność w wynikach wyszukiwania w przypadku serwisu contentowego, którego „produktem” jest właśnie treść, to klucz do zwiększenia liczby odwiedzających i stałych czytelników.

Zbudowanie rozpoznawalności marki sprawi, że dla wielu osób Twoja strona stanie się pierwszym miejscem, w którym będą szukać informacji. Portale o zdrowiu, urodzie, samochodach elektrycznych są tego najlepszym przykładem. Możliwość uzyskania użytkowników, którzy będą wracali regularnie to kolejny element wiążący się z rozpoznawalnością marki. Łączą się z tym także prestiż i podkreślenie znaczenia Twojej witryny w wybranym temacie. Jeżeli Twoje artykuły znajdują się na pierwszych pozycjach to znak, że treści są dobrze przygotowane i jasno odpowiadają na pytania zadawane w wyszukiwarce.

Featured snippets - czym są?

To nic innego, jak fragmenty tekstu zaciągnięte ze strony, które przynajmniej częściowo odpowiadają na pytanie zadane w wyszukiwarce. Mogą występować w postaci ciągłego tekstu, wypunktowań, tabel, oraz zawierać załączone do artykułu zdjęcia.

Screen z wyników w Google

Wyniki zapytania w Google

W związku z tym, że w featured snippets znajduje się odpowiedź na zadane pytanie (czasem jest ona wystarczająca), pozycja ta ma zarówno zalety, jak i wady.

Zalety:

  • zwiększenie rozpoznawalności marki,
  • zwiększenie liczby nowych użytkowników,
  • możliwość oceny skuteczności treści.

Wady:

  • gotowa odpowiedź zawarta w featured snippets może sprawić, że użytkownik nie wejdzie na prezentowaną stronę,
  • nie ma możliwości śledzenia ruchu z pozycji "0".

Jak znaleźć się na featured snippets?

Jeżeli stwierdzisz, że znalezienie się na pozycji 0 jest szansą dla Twojego serwisu, weź pod uwagę kilka kwestii. Zwłaszcza, gdy jesteś na etapie tworzenie treści.

Szukaj inspiracji w wyszukiwarce - chcesz napisać artykuł o kosmetykach dla dzieci? Sprawdź zapytania powiązane z głównym słowem kluczowym i dowiedz się, czy na któreś z nich odpowiedzi znajdują się właśnie w formie featured snippets. To pozwoli Ci lepiej zrozumieć, w jakiej formie zaprezentować czytelnikom wybrane zagadnienie.

Wstawiaj słowa kluczowe - to główny element, dzięki któremu algorytm może znaleźć odpowiedź na zadane pytanie. Stosuj je z umiarem, jednak zawsze niech znajdą się w najważniejszych miejscach tekstu. Tam, gdzie znajduje się odpowiedź.

Udzielaj konkretnej odpowiedzi - owszem, konkretna odpowiedź zawarta w featured może nie doprowadzić użytkownika do Twojej strony. Jednak korzyści takie jak budowanie widoczności marki mogą okazać się potrzebne w przyszłości.

Stosuj czytelny podział tekstu - nie jest odkryciem, że tekst podzielony na akapity, zawierający odpowiednie nagłówki i wypunktowania jest czytelniejszy dla użytkowników. Taka treść jest również lepsza dla algorytmów, które nawet z nagłówków mogą stworzyć listę na potrzeby pozycji 0.

Zadbaj o właściwe opisanie obrazów, ponieważ i one wpływają na widoczność Twojego serwisu.

Usuwaj zbędne znaczniki z kodu, ponieważ mogą być one źródłem problemów związanych z indeksowaniem podstrony. Aby ich uniknąć, na przykładzie CMS Wordpress, wklejaj tekst najpierw do edytora tekstowego. Dopiero na końcu sformatuj go tak, jak zaplanowałeś wcześniej. Kopiując tekst np. z dokumentów Google narażasz się na przekopiowanie całej masy niepotrzebnych znaczników.

Infografika jak znaleźć się w feature snippets

Jak przekuć featured snippets w odwiedziny na stronie?

Fakt, jeżeli ktoś szuka prostej odpowiedzi, np. kiedy wracają dudki, to raczej nie odwiedzi Twojej witryny, tylko zadowoli się prostą odpowiedzią: w kwietniu. Jednak możesz postarać się i wokół tematu dudków zbudować nieco więcej treści. O ile przy powyższym zapytaniu odpowiedź jest prosta i jednoznaczna, o tyle na takie: jaka budka dla dudka, możesz zdobyć nowego Czytelnika.

Sposoby na zachęcenie odbiorcy do odwiedzenia witryny przez featured snippets:

  • jeżeli to możliwe, stosuj liczne podpunkty na pozycji 0 pojawi się kilka z nich, a poniżej przycisk: Więcej elementów;
  • rozwijaj odpowiedzi w akapitach pod nagłówkami, Google pokaże nagłówki i wielokropkiem oznacza to, że na stronie dostępne jest rozwinięcie tematu;
  • używaj w artykule obrazów zdjęć, infografik i innych, które wyświetlane w featured snippets mogą zainteresować użytkowników.

Przykład feature snippets screen

Podsumowanie

Znalezienie się na pozycji 0 może znacząco wpłynąć na postrzeganie Twojego serwisu. I choć nie dla każdego artykułu znalezienie się tam będzie możliwe, to nadal warto próbować. Sprawdzaj różne możliwości i sposoby prezentowania treści, bo może się okazać, że co dobrze zadziała w artykule A, nie sprawdzi się w artykule B.

  • Autor: Kinga Pryputniewicz-Młot

    Content Marketer, Copywriter w Horex.pl i Szerokawoda.pl

    Zawodowo od 2010 roku związana ze sklepami internetowymi, copywritingiem i content marketingiem. Chętnie odkrywa zakamarki CMSów, z którymi przychodzi jej pracować i stale testuje nowe rozwiązania poprawiające efektywność pracy.

Wasze komentarze (0)
Redakcja GoodContent zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu obiektu.
Administratorem danych osobowych jest WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku-Białej, ul. Legionów 26/28, Państwa dane osobowe przetwarzane są w celu marketingowym WhitePress sp. z o.o. oraz podmiotów zainteresowanych marketingiem własnych towarów lub usług. Cel marketingowy partnerów handlowych WhitePress sp. z o.o. obejmuje m.in. informacje handlową o konferencjach i szkoleniach związanych z treściami publikowanymi w zakładce Baza Wiedzy.

Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych jest prawnie uzasadniony cel realizowany przez Administratora oraz jego partnerów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

Użytkownikom przysługują następujące prawa: prawo żądania dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych. Więcej informacji na temat przetwarzania Państwa danych osobowych, w tym przysługujących Państwu uprawnień, znajdziecie Państwo w naszej Polityce prywatności.
Czytaj całość
  • Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Polecane artykuły
GoodContent_AI_main
Tanie teksty napisane przez AI z nadzorem copywritera

GoodContent nie boi się AI, ale nie zapomina o copywriterach. Zależy nam szybkości realizacji zleceń, ale jednocześnie chcemy być pewni, że tekst jest wysoce merytoryczny i nie zawiera błędów. Dlatego postanowiliśmy stworzyć nową kategorię na naszej platformie, dzięki której Reklamodawcy będą mogli zamówić treści stworzone przez sztuczną inteligencję i jednocześnie nadzorowane przez copywriterów. Nowe rozwiązanie pozwoli zaoszczędzić zleconiadawcom nie tylko czas, ale również pieniądze.