Interaktywne infografiki jako sposób komunikacji z klientem

Interaktywne infografiki
Infografiki już od dłuższego czasu są ważnym elementem strategii content marketingowej. Coraz więcej firm, promując swoje usługi dostrzega potencjał tych kreacji graficznych, które w przystępny sposób przedstawiają odbiorcy różnorodne informacje. Również internauci pokochali tę graficzną formę przedstawiania treści, która oddziałuje na pamięć i wyobraźnię w większym stopniu niż zwykły, czysty tekst.
Ponad 20 000 copywriterów czeka na Twoje zlecenie.
Załóż konto

Wiadomo, że rok 2015 to czas visual content marketingu. O tym, że to właśnie „visual content is king”, pisałam niemal równo rok temu (http://www.qantum.pl/tresci-wizualne-niezbedny-element-kazdej-strategii-content-marketingowej). Od tego czasu zmieniło się jednak dość sporo. Treści wizualne nie mogą być już atrakcyjne jedynie z definicji czy po prostu ładne, one muszą być WOW! Ich odlotowość1* musi znajdować się na najwyższym poziomie.

Znakomicie tę roczną zmianę zaobserwować można na postawie tego, jak w marketingu treści ewoluowały infografiki. O tradycyjnych, statycznych infografikach zaczęto mówić, że są martwe. Najpierw pisząc pytająco – „czy już są”, później stwierdzając fakt.  Dlaczego?

Po pierwsze, przeładowane treścią (nawet nie tekstem!) infografiki w postaci jednego obrazka, scrollowane w nieskończoność, są zupełnie nieprzyjazne w odbiorze dla osób, które korzystają z urządzeń mobilnych, a jak wiemy z niemal każdego raportu z końca 2014 roku, tych osób jest ciągle więcej i więcej.

Po drugie, statyczne infografiki nie dają możliwości dialogu. To jednostronna rozmowa, monolog marki, na który odbiorca odpowiedzieć może jedynie udostępnieniem lub zamknięciem okna przeglądarki.

Po trzecie, żeby poruszyć współczesnego homo internetusa, trzeba pokazać mu coś… ruchomego! Dotykowe ekrany zachęcają do interakcji, chcemy przesuwać, powiększać, obracać, wybierać, przeglądać, poznawać, dowiadywać się więcej, a temu wszystkiemu sprzyjają interaktywne infografiki.

Ross Crooks2*, dyrektor kreatywny Column Five, pierwszy zastosował dla nich termin webgraphics. Zgodnie z faktem, który definiuje interaktywną infografikę, jako twór, który musi posiadać kod.
Projektanci współpracują więc z programistami, którzy za pomocą html5, css3 i jQuery tworzą takie cuda.
 

http://awesome.good.is/transparency/web/1204/your-daily-dose-of-water/flash.html

 

http://simplisafe.com/resource/layered-defense/

 

http://www.columnfivemedia.com/work-items/interactive-irs-has-1-billion-in-unclaimed-tax-refunds

Największą zaletą interaktywnych infografik jest fakt, że odbiorca może czerpać z nich wyselekcjonowane informacje, te, które są dla niego najistotniejsze. Może zadawać pytania i szukać na nie odpowiedzi. Znacznie bardziej ufa wiarygodności danych w niej zawartych, kiedy podbite są odnośnikami do źródeł zewnętrznych, z których w łatwy sposób, jednym kliknięciem, może skorzystać.

Kolejnym plusem jest fakt, że webgraphic musi być osadzona na stronie, dzięki czemu zyskujemy ruch i dłuższy czas przebywania w naszej witrynie. Poza tym użytkownicy zaznajamiają się ze stroną firmy i zapamiętują jej adres. Ta sama cecha będzie jednak minusem dla osób korzystających z portali społecznościowych, ponieważ będą oni musieli opuścić stronę np. Facebooka, żeby obejrzeć infografikę z wszystkimi jej funkcjonalnościami. 

W statycznej infografice jedynym sposobem na promocje brandu było umieszczenie na niej logo firmy. Interaktywna infografika daje o wiele większe możliwości dla świadomości marki. Możemy zakodować w niej przycisk logowania, zapisania do newslettera, a nawet opcję „dodaj do koszyka”, chociaż tu wychodzimy już poza obszar samych wizerunkowych korzyści;).
Innym rodzajem interaktywnego sposobu przekazywania informacji są interaktywne animacje…oraz gifografiki (to jeszcze dość pokraczne słowotwórstwo, dosłowne tłumaczenie z angielskiego gifographics), czyli grafiki z zaanimowanym obrazem, zapisane jako gif, bardzo łatwe do załadowania na stronie.


http://animagraffs.com/how-a-car-engine-works/

O ile jednak są one bardzo atrakcyjne wizualnie, o tyle tu już odbiorca nie pobawi się w klikanie i wybieranie własnej ścieżki narracji, ALE…

Zarówno wideo, animacja, jak i gif, mogą być częścią interaktywnej infografiki. Dopowiedzeniem szczegółu w interaktywnym storytellingu. Możliwości są nieograniczone. A Wy macie swoje ulubione interaktywne infografiki albo chowacie w rękawie pomysły na stworzenie wielkiego visualowego WOW?
 

Zapraszamy do artykułu o narzędziach do tworzenia infografik.

1Odlotowość (efektywność) – wg. Marka Smiciklasa, jeden z głównych czynników, które przemawiają na korzyść stosowania infografik w marketingu. Infografiki. Praktyczne zastosowanie w biznesie, Mark Smiciklas, str. 24.

2http://www.columnfivemedia.com/people/ross-crooks


Już wiesz, jak ważne jest używanie infografik w komunikacji z klientem, zobacz video!

Wasze komentarze (0)
Redakcja GoodContent zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu obiektu.
Administratorem danych osobowych jest WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku-Białej, ul. Legionów 26/28, Państwa dane osobowe przetwarzane są w celu marketingowym WhitePress sp. z o.o. oraz podmiotów zainteresowanych marketingiem własnych towarów lub usług. Cel marketingowy partnerów handlowych WhitePress sp. z o.o. obejmuje m.in. informacje handlową o konferencjach i szkoleniach związanych z treściami publikowanymi w zakładce Baza Wiedzy.

Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych jest prawnie uzasadniony cel realizowany przez Administratora oraz jego partnerów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

Użytkownikom przysługują następujące prawa: prawo żądania dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych. Więcej informacji na temat przetwarzania Państwa danych osobowych, w tym przysługujących Państwu uprawnień, znajdziecie Państwo w naszej Polityce prywatności.
Czytaj całość
  • Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Polecane artykuły
GoodContent_AI_main
Tanie teksty napisane przez AI z nadzorem copywritera

GoodContent nie boi się AI, ale nie zapomina o copywriterach. Zależy nam szybkości realizacji zleceń, ale jednocześnie chcemy być pewni, że tekst jest wysoce merytoryczny i nie zawiera błędów. Dlatego postanowiliśmy stworzyć nową kategorię na naszej platformie, dzięki której Reklamodawcy będą mogli zamówić treści stworzone przez sztuczną inteligencję i jednocześnie nadzorowane przez copywriterów. Nowe rozwiązanie pozwoli zaoszczędzić zleconiadawcom nie tylko czas, ale również pieniądze.