10 powodów, dla których warto prowadzić blog firmowy

blog firmowy
Blog firmowy jest formą coraz częściej wykorzystywaną w inbound marketingu. Daje on wiele nowych możliwości reklamy, jakich nie dają popularne do tej pory formy jak bannery, artykuły sponsorowane czy kampanie CPC. Taka forma marketingu jest doskonałym sposobem na promocje produktów i usług. Prowadzisz firmę i jeszcze nie masz bloga? Oto 10 powodów, dla których powinieneś pomyśleć o jego prowadzeniu!
Ponad 20 000 copywriterów czeka na Twoje zlecenie.
Załóż konto

1. Blog jest doskonałym miejscem łączącym potencjalnego i obecnego klienta z marką.

Wielu klientów podejmuje decyzje zakupowe w oparciu o znalezione w Internecie informacje dotyczące danej marki. Blog jest doskonałym miejscem, aby w przemyślany i dobrany do grupy odbiorców sposób przedstawić wartości, jakimi kieruje się marka. Dobrze prowadzony blog będzie nie tylko źródłem informacji o marce, ale również pozwoli rozwiać wątpliwości potencjalnego klienta i przekonać go do skorzystania z usługi lub produktu - w innej formie niż klasyczna strona ofertowa. Blog jest świetnym źródłem wiedzy na temat problemów, jakie mogliby mieć potencjalni klienci z wykorzystaniem zasobów dostarczanych przez przedsiębiorstwo.


2. Blog pozwala na budowanie "długiego ogona" i zwiększenie potencjału SEO strony.

Wyszukiwarki bardzo dobrze indeksują blogowe wpisy, w szczególności gdy są one odpowiednio promowane na stronie głównej. Dzięki artykułom na blogu można w bardzo łatwy sposób budować tzw. długi ogon fraz kluczowych – czyli zapytania, które potencjalni klienci mogą wpisywać w wyszukiwarce, a które odbiegają o głównych fraz dla danej strony. Takim przykładem może być fraza „skuteczne tabletki odchudzające dla kobiet” zamiast frazy „tabletki odchudzające” lub też „najtańsze OC dla Skody Octavii w 2015 roku” zamiast frazy „najtańsze oc”. W każdej branży istnieje katalog fraz z zakresu długiego ogona, którego potencjał jest na tyle duży, że nie warto go lekceważyć. Odpowiednia optymalizacja wpisów pozwala na zbudowanie bardzo dużego zasobu słów kluczowych z tzw. długiego ogona.

Long tail - ubezpieczenia


3. Blog jest źródłem pozyskiwania nowych linków do strony.

Tworzenie ciekawych i inspirujących treści, które pomagają użytkownikom, a przede wszystkim będących odpowiedzią na ich problemy i pytania, pozwala na pozyskanie linków. Potencjalni klienci chętnie dzielą się dobrą treścią zarówno na swoich blogach, jak też w social media. Linki zdobyte w ten sposób wzmacniają nie tylko potencjał samego artykułu, ale również całej strony.  Ponadto wpisy blogowe bardzo dobrze rozpowszechniają się w social mediach.


4. Google lubi świeży content.

Nie ulega wątpliwości, że Google promuje świeży content. Dodatkowo, lepiej postrzega strony, w których treści są aktualizowane, od tych, na których znajduje się od kilku lat ta sama informacja. Każdy wpis blogowy to osobna podstrona. Jeśli wpisy umieszczane są regularnie, dają one sygnał wyszukiwarce, że serwis rośnie i rozwija się, co bezpośrednio przekłada się na  lepsze postrzeganie serwisu w oczach wyszukiwarki.


5. Blog kreuje pozycję eksperta.

Kreacja kompetencji oraz wizerunku eksperta w danej dziedziinie jest bardzo ważna. Szczególnie w przypadku sprzedaży usług, których realizacja wymaga fachowej wiedzy. Publikując dobre artykuły, nagrywając ciekawe filmy oraz pomagając użytkownikom Internetu w rozwiązywaniu ich problemów, twórcy bloga stawiają się w roli specjalisty w danej branży. Jest to bardzo istotne, ponieważ klienci ufają produktom, których twórcy są wiarygodni i profesjonalni w swojej specjalizacji.
 

6. Blog pozwala postawić się w roli klienta.

Jeśli zadaniem bloga firmowego jest pomoc klientom w rozwiązywaniu ich problemów, wymaga to postawienia się w sytuacji, w której klient się znajduje. Dzięki temu można lepiej poznać problemy użytkowników związane z produktem czy usługą, co może skutkować poprawą jakości i zwiększeniem stopnia spełniania oczekiwań klientów.
 

7. Blog stanowi fundament do tworzenia kampanii content marketingowych.

Dzięki prowadzeniu bloga firmowego tworzymy jedno z najlepszych miejsc na promowanie usług i produktów. Wartościowy tekst, wzmocniony odpowiednią promocją, może przysłużyć się do zdobycia nowych klientów. Poza tym wpisy na blogu są sposobem na to, aby wokół własnej marki tworzyć społeczność potencjalnych klientów. Inspirujące i unikalne teksty mogą być wykorzystane jako urozmaicenie wysyłki newsletter’ów czy wpisów na profilach firmowych w social media.  Za pomocą bloga można dać użytkownikom coś więcej niż suchą informacje o produkcie lub usłudze - np. w ciekawy sposób przedstawić formę wykorzystania produktu. Umiejętnie prowadzony blog jest dobrą metodą na powiększanie listy newsletter'owej oraz zwiększenie zasięgów w social media.


8. Blog firmowy buduje relacje oraz daje firmie „głos”.

Prowadzenie bloga firmowego jest dodatkowym sposobem budowania relacji z klientami. Sposób komunikacji preferowany przez ten kanał daje możliwość  przedstawienia  produktów i usług firmy w całkiem nowy sposób. Systematyczne tworzenie treści daje możliwość utrzymania stałej komunikacji. Czytelnicy bloga piszą na nim komentarze albo zadają pytania związane z działalnością marki.  Tworzy to doskonałe pole do odpowiedzi, dyskusji, rozwiewania wątpliwości czy pokazywania ludzkiej twarzy marki. Dzięki dwustronnej komunikacji, na podstawie uwag swoich klientów, marka jest w stanie zbadać nastroje, jakie wśród nich panują, a dodatkowo dowiedzieć się czegoś więcej o swojej usłudze i oczekiwaniach klientów. Dzięki temu klienci mają szanse lepszego poznania firmy, co z kolei prowadzi do pozytywnych efektów sprzedażowych. Klient prędzej wybierze produkt firmy, z którą wszedł w jakiekolwiek relacje, i która zna, niż produkt firmy, która jest mu obca.
 

9. Blog jest doskonałym sposobem na opowiadanie historii marki.

W ostatnich latach bardzo popularnym tematem stał się storytelling. Opowiadnie historii dotyczy również marek. Blog jest dobrym sposobem na tworzenie „opowieści” na temat marki. Daje możliwość zaprezentowania strategicznego przekazu, ideii, nietypowej historii, z którą związana jest marka, czy też wartości, jakimi kieruje się firma. Jeśli przedsiębiorstwo zostanie przedstawione w odpowiednio ciekawy sposób, to zostanie zapamiętane. Znajomość danej marki jest jednym z pozytywnych elementów wpływających na decyzje zakupowe.
 

10. Inwestowanie budżetu marketingowego w bloga jest bardzo efektywne.

Jak pokazują badania prowadzone w USA przez serwis hubspot.com, inwestowanie budżetu reklamowego w blogi firmowe i ich promocję jest jednym z najlepszych sposobów wydawania funduszy przeznaczonych na marketing.  Blogi firmowe są przede wszystkim skuteczne i w znacznym stopniu poszerzają sposoby komunikacji marki z potencjalnymi klientami. Pozytywne aspekty tej formy promocji doskonale ukazuje poniższa infografika.


 

Twarde argumenty - podsumowanie

Prowadzenie firmowego bloga pozwala wykorzystać nowe metody komunikacji z klientem. Blogi biznesowe są doskonałym sposobem na promocję oraz budowanie realacji, zarówno w sektorze B2B, jak i B2C. Dobra kampania marketingowa oparta o blog przedsiębiorstwa jest w stanie w znacznym stopniu zwiększyć nie tylko sprzedaż, ale również zasięg promocji firmy. Pozwala też na pełne wykorzystanie mocy SEO domeny oraz wspomaga pozycjonowanie fraz kluczowych dla danego biznesu. Należy jednak pamiętać o tym, że aby blogowanie przyniosło odpowiednie efekty, wymaga czasu oraz systematyczności. Jednak to efekty pracy na blogiem, a przede wszystkim tworzone treści, są elementem długoterminowej strategii marketingowej.

Wasze komentarze (0)
Redakcja GoodContent zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu obiektu.
Administratorem danych osobowych jest WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku-Białej, ul. Legionów 26/28, Państwa dane osobowe przetwarzane są w celu marketingowym WhitePress sp. z o.o. oraz podmiotów zainteresowanych marketingiem własnych towarów lub usług. Cel marketingowy partnerów handlowych WhitePress sp. z o.o. obejmuje m.in. informacje handlową o konferencjach i szkoleniach związanych z treściami publikowanymi w zakładce Baza Wiedzy.

Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych jest prawnie uzasadniony cel realizowany przez Administratora oraz jego partnerów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

Użytkownikom przysługują następujące prawa: prawo żądania dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych. Więcej informacji na temat przetwarzania Państwa danych osobowych, w tym przysługujących Państwu uprawnień, znajdziecie Państwo w naszej Polityce prywatności.
Czytaj całość
  • Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Polecane artykuły
GoodContent_AI_main
Tanie teksty napisane przez AI z nadzorem copywritera

GoodContent nie boi się AI, ale nie zapomina o copywriterach. Zależy nam szybkości realizacji zleceń, ale jednocześnie chcemy być pewni, że tekst jest wysoce merytoryczny i nie zawiera błędów. Dlatego postanowiliśmy stworzyć nową kategorię na naszej platformie, dzięki której Reklamodawcy będą mogli zamówić treści stworzone przez sztuczną inteligencję i jednocześnie nadzorowane przez copywriterów. Nowe rozwiązanie pozwoli zaoszczędzić zleconiadawcom nie tylko czas, ale również pieniądze.