Budowanie relacji poprzez słowa – marketing treści

marketing treści
Większość konsumentów zdecydowanie bardziej skupia swoją uwagę na produkcie tylko wtedy, gdy ten ich zainteresuje na wstępie. Produkt sam w sobie może być mało wartościowy, a nawet mało przydatny, jednak jeśli jest on przedstawiony w sposób konkretny i nietuzinkowy, wówczas wyróżni się z tłumu podobnych i trafi do świadomości konsumentów.
Ponad 20 000 copywriterów czeka na Twoje zlecenie.
Załóż konto

Większość konsumentów zdecydowanie bardziej skupia swoją uwagę na produkcie tylko wtedy, gdy ten ich zainteresuje na wstępie. Produkt sam w sobie może być mało wartościowy, a nawet mało przydatny, jednak jeśli jest on przedstawiony w sposób konkretny i nietuzinkowy, wówczas wyróżni się z tłumu podobnych i trafi do świadomości konsumentów.

 

Zdobądź klienta poprzez ciekawość

Ostatnie badania przeprowadzone przez Lightspeed Research dotyczące mediów i reklamy pokazują dobitnie, że konsumenci zasypywani mało wartościowymi reklamami bardzo szybko o nich zapominają. Content Marketing, czyli marketing treści, to właśnie działanie na świadomość odbiorcy i jego proces decyzyjny.

Aby przedstawić dokładniej jak działa marketing treści, warto na wstępie powiedzieć czym on jest. Marketing ten polega na publikowaniu materiałów, które zaciekawią i zainteresuja tematem konkretną grupę odbiorców. Trafianie w tym przypadku do ogółu konsumentów mija się z celem, ponieważ tylko niewielki procent odbiorców w ogóle zainteresuje się tematyką – reszta najzwyczajniej w świecie temat zlekceważy.

 

Budując treść odpowiadasz na wątpliwości konsumenta

Długotrwała i pozytywna relacja na linii dostawca – odbiorca przekazu to podstawa Content Marketingu. Taką relację można zbudować tylko poprzez treść, która zaspokaja ciekawość i wątpliwości konsumenta, kiedy zbuduje się jego zaufanie. Ktoś, komu poświęcimy czas, aby wytłumaczyć mu pewne zagadnienie, będzie wobec nas czuł się zobowiązany. To w linii prostej prowadzi do bardziej ścisłej relacji. Nie oznacza to, że Content Marketing to szybki sposób na pozyskanie konsumenta. Wręcz przeciwnie, to droga do długotrwałych, stabilnych relacji i zaufania do marki.

Najtrudniejszym zadaniem jest dotarcie do klienta. Budowanie treści oraz jej propagowanie i wyświetlanie tam, gdzie faktycznie ma dotrzeć, musi być podparte rzetelną analizą. Badania takie pozwalają określić główne cechy potencjalnych odbiorców i obrazują, jaka treść i w jakiej formie najłatwiej trafi do takiej grupy. Wreszcie, dzięki pozyskanej wiedzy można wyznaczyć optymalną strategię, środek przekazu i w finale osiągnąć zamierzony cel.

W przypadku Internetu nośnikiem treści są portale społecznościowe, Youtube, blogi specjalistyczne, strony tematyczne, prezentacje multimedialne, ciekawe aplikacje czy chociażby newstellery. Celem natomiast, poprzez emisję odpowiednich treści, jest zbudowanie stałej, bezpiecznej relacji z klientem, a w finale podwyższenie przychodów.

 

Wykorzystaj wiedzę specjalistyczną do budowania relacji z klientem

Kolejnym, równie istotnym celem marketingu treści jest szeroko pojęty PR.

Budowanie pozytywnej, długoterminowej relacji z odbiorcą przekazu jest równie istotne jak zwiększenie sprzedaży. Trafienie w odpowiednią grupę odbiorców, zaciekawienie produktem jest tutaj kluczowe. Koniecznie trzeba zaznaczyć, iż mało wartościowa i banalna treść nie jest skutecznym środkiem do osiągnięcia tego celu. Współczesny, zblazowany i znudzony nawałem bodźców klient musi czuć się zaintrygowany, zaciekawiony, usatysfakcjonowany intelektualnie - marketing treści polega na poszerzaniu jego wiedzy, a dzięki temu – budowaniu wizerunku eksperckiego.

Współcześni konsumenci znudzeni standardowymi formami reklamy, reagują zdecydowanie lepiej na markę, która trafia do nich poprzez przekaz oryginalny.

Doskonałym przykładem są tutaj blogi kulinarne, które umożliwiają trafienie do konkretnej grupy odbiorców, przekazują wiedzę w pewien sposób specjalistyczną, a poprzez prezentację przepisu  z zastosowaniem produktu X, ale nie Y lub Z konkurencyjnej firmy, tworzą pozytywny PR firmie X, jednocześnie zwiększając sprzedaż jej produktów.

Wasze komentarze (0)
Redakcja GoodContent zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu obiektu.
Administratorem danych osobowych jest WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku-Białej, ul. Legionów 26/28, Państwa dane osobowe przetwarzane są w celu marketingowym WhitePress sp. z o.o. oraz podmiotów zainteresowanych marketingiem własnych towarów lub usług. Cel marketingowy partnerów handlowych WhitePress sp. z o.o. obejmuje m.in. informacje handlową o konferencjach i szkoleniach związanych z treściami publikowanymi w zakładce Baza Wiedzy.

Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych jest prawnie uzasadniony cel realizowany przez Administratora oraz jego partnerów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

Użytkownikom przysługują następujące prawa: prawo żądania dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych. Więcej informacji na temat przetwarzania Państwa danych osobowych, w tym przysługujących Państwu uprawnień, znajdziecie Państwo w naszej Polityce prywatności.
Czytaj całość
  • Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Polecane artykuły
GoodContent_AI_main
Tanie teksty napisane przez AI z nadzorem copywritera

GoodContent nie boi się AI, ale nie zapomina o copywriterach. Zależy nam szybkości realizacji zleceń, ale jednocześnie chcemy być pewni, że tekst jest wysoce merytoryczny i nie zawiera błędów. Dlatego postanowiliśmy stworzyć nową kategorię na naszej platformie, dzięki której Reklamodawcy będą mogli zamówić treści stworzone przez sztuczną inteligencję i jednocześnie nadzorowane przez copywriterów. Nowe rozwiązanie pozwoli zaoszczędzić zleconiadawcom nie tylko czas, ale również pieniądze.