Wartościowa treść – dlaczego warto ją tworzyć i jak to robić?

Znajomość mechanizmu linkowania, który pozwoli Twoim stronom dotrzeć do większej ilości odbiorców, jest niezwykle ważna, jednakże należy pamiętać o tym, że nawet najlepsza strategia dystrybucji odnośników zawiedzie, bez wartościowej treści, do której linki, mogłyby odsyłać. Nadzorując swoją kampanię marketingową, powinieneś zadbać o to, by w Twoim zespole znalazł się specjalista odpowiedzialny za tworzenie treści o najwyższej jakości.

Dlaczego warto postawić na treść?

Jak pokazuje doświadczenie, część linków zdobywamy w sposób pośredni – tj. nie przez samodzielne umieszczanie odnośników na innych, cennych witrynach, ale przez tworzenie świetnej treści, która realnie angażuje i porywa czytelników. Dochodzi wtedy do sytuacji wymarzonej dla każdego przedsiębiorcy – to inni użytkownicy, być może nawet potencjalni klienci i partnerzy, umieszczają linki odsyłające do naszej strony z własnej, nieprzymuszonej woli. Tak pozyskane linki są naturalne i szczere, a więc mają większą szansę skusić kolejnych użytkowników. Dzięki interesującej treści Twoja firma może zacząć budować relacje z większą społecznością i komunikować się poprzez kanały społecznościowe – a taka sytuacja jest zawsze pożądana.

Personalizowanie treści

Przygotowywane treści muszą być jednak przygotowywane z myślą o konkretnych użytkownikach. Nadzorując działanie marketingowców i copywriterów, powinieneś zdawać sobie sprawę z tego, do kogo adresowana jest Wasza strona. Publikowane artykuły muszą być więc spójne tematycznie z działalnością Twojej firmy. Poza tym, ważne jest zidentyfikowanie najważniejszych odbiorców i dostosowanie pod ich profil planu publikacji treści. Nie można przecenić znaczenia słów kluczowych, które wyszukują Twoi potencjalni klienci. Jakie treści możesz publikować na swojej stronie?

  • wpisy na własnej witrynie
  • wpisy gościnne
  • filmy
  • treści vlogowe
  • memy
  • posty z portali społecznościowych

A to tylko kilka przykładów. Możliwości są nieograniczone tak długo, jak tylko pozostają wierne z profilem odbiorcy i tematyką Twojego biznesu.

Zdobywanie pomysłów na nową treść

Nawet jeżeli jesteśmy uzbrojeni w wiedzę o linkowaniu, zdajemy sobie sprawę z roli treści i wiemy, jaką formę mogą one przybrać, to najważniejsze jeszcze przed nami: skąd wziąć ciekawe pomysły? Kreatywności, niestety, nie da się osiągnąć poprzez zastosowanie odpowiednich algorytmów. Jednakże da się swojej kreatywności trochę pomóc. W jaki sposób? Jest kilka rozwiązań:

  • firmowa burza mózgów – o roli burzy mózgów wiedzą wszyscy dydaktycy. Filozofowie ponowocześni wskazują na rolę dyskusji i dialogu w min.: konstruowaniu ciekawej interpretacji utworu literackiego. Metoda ta przydatna jest jednak nie tylko w szkole i dyskusjach o literaturze, ale – o czym wiedzą najpotężniejsze firmy – również w pracy. Spróbuj zorganizować dyskusję z członkami zarządu i przedstawicielami działu marketingowego, a przekonasz się, ile można zyskać na twórczej dyskusji.
  • analiza działań konkurencji – wzorowanie się na innych nie jest niczym złym, a w biznesie monitorowanie działań konkurencji jest wymagane, dla dobrego funkcjonowania firmy.
  • słowa kluczowe – dzięki analizie słów kluczowych odkryjesz potrzeby swoich potencjalnych klientów. Jeżeli będziesz wiedzieć o czym chcą przeczytać Twoi klienci, będziesz również wiedzieć, o czym chcesz napisać.
  • speedstorming – to metoda, która – jeżeli pozbędziecie się początkowych oporów – może przynieść ciekawe efekty. Polega ona na tym, że pięć osób znających dość dobrze rynek, zapisuje swoje pomysły na czystych kartkach. Po pięciu minutach wymieniają się kartkami i zapisują kolejne pomysły. Po pięciu „rundach” otrzymasz 75 pomysłów, z których z pewnością uda się wybrać kilka interesujących.

Czasem warto też skorzystać z pomocy osób trzecich. Możesz zdecydować się na zatrudnienie doświadczonego specjalisty, który może dokonywać merytorycznego nadzoru kampanii marketingowej. Jednak poza ekspertami od marketingu, warto też posłuchać ludzi, którzy na codzień rozmawiają z klientem. Pracownicy obsługi klienta najlepiej znają potrzeby, które klienci komunikują im bezpośrednio. Ich wiedza może być dla Twojego zespołu interesującą i inspirującą wskazówką.