Wartościowa treść – dlaczego warto ją tworzyć i jak to robić?

Znajomość mechanizmu linkowania, który pozwoli Twoim stronom dotrzeć do większej ilości odbiorców, jest niezwykle ważna, jednakże należy pamiętać o tym, że nawet najlepsza strategia dystrybucji odnośników zawiedzie, bez wartościowej treści, do której linki mogłyby odsyłać. Nadzorując swoją kampanię marketingową, powinieneś zadbać o to, by w Twoim zespole znalazł się specjalista odpowiedzialny za tworzenie treści o najwyższej jakości.

Dlaczego warto postawić na treść?

Jak pokazuje doświadczenie, część linków zdobywamy w sposób pośredni – tj. nie przez samodzielne umieszczanie odnośników na innych, cennych witrynach, ale przez tworzenie świetnej treści, która realnie angażuje i porywa czytelników. Dochodzi wtedy do sytuacji wymarzonej dla każdego przedsiębiorcy – to inni użytkownicy, być może nawet potencjalni klienci i partnerzy, umieszczają linki odsyłające do naszej strony z własnej, nieprzymuszonej woli. Tak pozyskane linki są naturalne i szczere, a więc mają większą szansę skusić kolejnych użytkowników. Dzięki interesującej treści Twoja firma może zacząć budować relacje z większą społecznością i komunikować się poprzez kanały społecznościowe – a taka sytuacja jest zawsze pożądana.

Personalizowanie treści

Przygotowywane treści muszą być jednak przygotowywane z myślą o konkretnych użytkownikach. Nadzorując działanie marketingowców i copywriterów, powinieneś zdawać sobie sprawę z tego, do kogo adresowana jest Wasza strona. Publikowane artykuły muszą być więc spójne tematycznie z działalnością Twojej firmy. Poza tym, ważne jest zidentyfikowanie najważniejszych odbiorców i dostosowanie pod ich profil planu publikacji treści. Nie można przecenić znaczenia słów kluczowych, które wyszukują Twoi potencjalni klienci. Jakie treści możesz publikować na swojej stronie?

  • wpisy na własnej witrynie,
  • wpisy gościnne,
  • filmy,
  • treści vlogowe,
  • memy,
  • posty z portali społecznościowych.

A to tylko kilka przykładów. Możliwości są nieograniczone tak długo, jak tylko pozostają wierne z profilem odbiorcy i tematyką Twojego biznesu.

Zdobywanie pomysłów na nową treść

Nawet jeżeli jesteśmy uzbrojeni w wiedzę o linkowaniu, zdajemy sobie sprawę z roli treści i wiemy, jaką formę mogą one przybrać, to najważniejsze jeszcze przed nami: skąd wziąć ciekawe pomysły? Kreatywności, niestety, nie da się osiągnąć poprzez zastosowanie odpowiednich algorytmów. Jednakże da się swojej kreatywności trochę pomóc. W jaki sposób? Jest kilka rozwiązań:

  • firmowa burza mózgów – o roli burzy mózgów wiedzą wszyscy dydaktycy. Filozofowie ponowocześni wskazują na rolę dyskusji i dialogu w min.: konstruowaniu ciekawej interpretacji utworu literackiego. Metoda ta przydatna jest jednak nie tylko w szkole i dyskusjach o literaturze, ale – o czym wiedzą najpotężniejsze firmy – również w pracy. Spróbuj zorganizować dyskusję z członkami zarządu i przedstawicielami działu marketingowego, a przekonasz się, ile można zyskać na twórczej dyskusji.
  • analiza działań konkurencji – wzorowanie się na innych nie jest niczym złym, a w biznesie monitorowanie działań konkurencji jest wymagane, dla dobrego funkcjonowania firmy.
  • słowa kluczowe – dzięki analizie słów kluczowych odkryjesz potrzeby swoich potencjalnych klientów. Jeżeli będziesz wiedzieć o czym chcą przeczytać Twoi klienci, będziesz również wiedzieć, o czym chcesz napisać.
  • speedstorming – to metoda, która – jeżeli pozbędziecie się początkowych oporów – może przynieść ciekawe efekty. Polega ona na tym, że pięć osób znających dość dobrze rynek, zapisuje swoje pomysły na czystych kartkach. Po pięciu minutach wymieniają się kartkami i zapisują kolejne pomysły. Po pięciu “rundach” otrzymasz 75 pomysłów, z których z pewnością uda się wybrać kilka interesujących.

Czasem warto też skorzystać z pomocy osób trzecich. Możesz zdecydować się na zatrudnienie doświadczonego specjalisty, który może dokonywać merytorycznego nadzoru kampanii marketingowej. Jednak poza ekspertami od marketingu, warto też posłuchać ludzi, którzy na co dzień rozmawiają z klientem. Pracownicy obsługi klienta najlepiej znają potrzeby, które klienci komunikują im bezpośrednio. Ich wiedza może być dla Twojego zespołu interesującą i inspirującą wskazówką.

 Więcej porad dla zleceniodawców treści: