Dlaczego warto postawić na copywriting?

W dzisiejszym świecie szeroko pojętych usług zaistnienie w Internecie to podstawa. Tak przedsiębiorcy pozyskują nowych klientów, a klienci szukają wykonawców. Przekaz musi być prosty, ciekawy i trafiający do odbiorcy, tak aby osiągnąć zamierzony efekt, czyli nawiązać współpracę. Wobec tego niezmiernie ważne staje się to pierwsze wrażenie. Przyszły klient odwiedza stronę internetową przedsiębiorcy lub też bloga, a tu … No właśnie – albo mamy do czynienia z blokiem nudnego tekstu, zamieszczonego lata temu, którego i tak nikt nie zamierza czytać, albo stykamy się z chwytliwymi hasłami i najważniejszymi wiadomościami przekazanymi w trafny sposób. Żeby nie zrazić do siebie odbiorcy już na samym wstępie i nie zmuszać go do kliknięcia „wstecz”, warto zainwestować w dobrą, internetową wizytówkę. Najlepiej zadanie to powierzyć profesjonalistom, którzy doskonale znają temat i potrafią ze zwykłego opisu uczynić magnes na klientów. Dlaczego zatem warto zdecydować się na usługi świadczone przez copywriterów? Bo to się po prostu opłaca.

Marketing contra copywriting

Właściciele większych firm często posiadają odrębny, wewnętrzny dział marketingu, który zajmuje się promocją i pozyskiwaniem nowych klientów. Jednakże czy dobrym pomysłem jest powierzanie tym pracownikom tworzenia treści na strony internetowe? Miejmy na względzie, że pisanie nie jest jedynym ich obowiązkiem, nie każdy ma określony, wypracowany warsztat pisarski i często w tym zakresie działa po prostu poprawnie, utrzymując zastany status quo. Zdecydowanie lepsze efekty osiąga się zatrudniając do tych zadań copywritera, gdyż:

  • posiada on nowy, świeży pogląd widzenia;
  • ma przygotowanie w tworzeniu treści reklamowych oraz pod SEO, co pozwala na stworzenie wiarygodnych i sugestywnych tekstów;
  • zauważy i wykorzysta nieznane dotąd atuty produktów i usług;
  • poprawność stylistyczna i ortograficzna to jego naprawdę mocna strona.

Wartość i oszczędność

Postawienie na profesjonalizm to gwarancja wysokiej jakości, a także wartościowych artykułów i opisów. Dobry copywriter potrafi od zera stworzyć ciekawą i przekonującą treść, ale również umiejętnie wykorzysta istniejący stan faktyczny i wydobędzie z niego to co najlepsze. Dzięki temu Zleceniodawca z satysfakcją będzie obserwował wyniki pracy, pozbawione nudnych sformułowań, wszystkim znanych frazesów, czy powtarzalnych zwrotów.

Aby jednak właściwie wykorzystać potencjał copywritera należy zapewnić mu:

  • jak najwięcej informacji odnośnie do zlecenia i związanych z nim oczekiwań;
  • optymalny czas na stworzenie wartościowego tekstu;
  • adekwatne do jakości usługi wynagrodzenie.

Zatrudnienie profesjonalnego copywritera to nie tylko oszczędność czasu, ale także pieniędzy. Zamieszczając aktualne, ciekawe teksty na stronie internetowej, przedsiębiorcy stają się znacznie bardziej konkurencyjni na rynku, co przekłada się oczywiście na dochodowość firmy. Współpraca z dobrym copywriterem to:

  • możliwość publikacji oryginalnych i świetnych jakościowo tekstów;
  • dynamiczny rozwój strony internetowej wraz z dostosowaniem jej pod SEO;
  • wzrost sprzedaży oferowanych produktów bądź usług;
  • większa liczba klientów.

 Więcej porad dla zleceniodawców treści: